צה"ל קיבל את המלצתו של מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, להעניק ציון לשבח לסגן א' ששירת כסגן מפקד פלוגה בגדוד תבור של פיקוד העורף. האות היוקרתי יוענק לו בחודש הבא, על ידי מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט. כך נודע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות".
א', שמשרת כקצין מבטיח ומוערך בחטיבת החילוץ וההצלה, הגיע בנובמבר האחרון בשעת בוקר למחסום בל ליד מכבים, לא רחוק מרמאללה, כדי לתרגל את לוחמיו. דווקא בתחילת התרגול הגיע למקום מחבל במכוניתו, והתנגש בעוצמה בקצין, ומחץ אותו על הבטונדה שבמרכז המעבר. באותו רגע יצא המחבל מהמכונית עם מכוש וניסה לדקור את א', שכבר התמוטט אל הקרקע כאשר רגליו מרוסקות לחלוטין.
קצין בכיר בפיקוד העורף סיפר ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" כי "א' התעשת בתוך פחות משנייה מרגע הפגיעה הקשה בו, ותוך כדי שנפל אל הקרקע הוא דרך באוויר את נשקו וירה במחבל מטווח אפס, כשהוא שרוע על הקרקע ומדמם מעורק הירך שנקרע לו, שנייה לפני שגם דקר אותו באמצעות המכוש. שני כדורים לחזהו של המחבל מנשקו של א' מנעו תוצאה קשה בהרבה".
2 צפייה בגלריה
הקצין שחיסל את המחבל בפיגוע מקבל צל"ש מצה"ל
הקצין שחיסל את המחבל בפיגוע מקבל צל"ש מצה"ל
שלב אחר שלב: המחבל מגיע למחסום, מתנגש בקצין ומוחץ אותו, יוצא מהרכב עם מכוש - ואז סגן א' יורה בו
בכך לא הסתיימה תושיית הלוחמים של חטיבת החילוץ וההצלה מפיקוד העורף: הסמלת שהייתה במחסום באותם רגעים השתלטה על האירוע, חילקה פקודות ליתר הלוחמים, הזעיקה כוחות נוספים ובודדה את הזירה. קשרו של א' מיהר לשלוף ולכרוך סביב ירכו של מפקדו רצועת חוסם עורקים שבלמה את הדימום הכבד שממנו סבל הקצין ברגלו, ובכך הציל את חייו.
א', שיועד לצאת לקורס מפקדי פלוגות, עבר מספר ניתוחים בעקבות השברים הרבים שמהם סבל, ומאז הוא עובר תהליך פיזיותרפיה במחלקת השיקום של בית החולים שיבא בתל השומר, שצפוי להימשך לפחות שמונה חודשים. מפיקוד העורף נמסר כי "הוא אמר שהוא רוצה לחזור לפקד ולהילחם, ולא זוכר מה היה לאחר הירי. בינתיים לפחות הוא מתקדם גם בשיקום והצליח לעמוד על רגליו, אך עדיין מתקשה להזיז את ברכו". זהותו ותמונתו של א' לא מתפרסמות, לבקשת הצבא, מחשש לנקמה פלסטינית, בדומה לתקריות דומות אחרות בשטחים שהסתיימו בפגיעה מוצלחת של לוחמי צה"ל במחבלים.
תא"ל בלוט אמר כי "הקצין נפצע בחומרה ולמרות זאת, הפגין תושייה ואומץ לב יוצאי דופן בכך שדרך את נשקו ונטרל את המחבל. במעשיו, הוא מנע פיגוע גדול יותר שיכול היה להתרחש. הקצין הפגין יכולות גבוהות של קור רוח, דיוק ומסירות בהגנה על לוחמיו ועל אזרחי מדינת ישראל ומהווה דוגמה ומופת למצופה מלוחם ומפקד בצה"ל".
התקרית שבה נפצע קשה סגן א' הייתה אחת מסדרת אירועים מבצעיים רבים שבהם נטלו חלק גדודי החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, שעמוסים בחודשים האחרונים בפעילות באוגדת איו"ש, ולא רק בה. גדוד רם קיבל תעודת הערכה מהרמטכ"ל על תפיסת אלפי שב"חים בדרום הר חברון, וגדוד שחר סיכל הברחות סמים בהיקף של חצי טונה בגבול מצרים.
2 צפייה בגלריה
 סגן א'
 סגן א'
תא"ל בלוט מבקר את סגן א' הפצוע
( צילום: דובר צה"ל)
לצד אלו בפיקוד המרכז שיבחו את רצונה של סמלת ה' לחזור לפעילות מבצעית בהקדם, למרות פציעותיה המורכבות בפיגוע הדריסה ליד מגרון שבאזור רמאללה, שבועיים לאחר התקרית שבה נפצע הסמ"פ מהחטיבה בגזרה מקבילה. מפרטי תחקיר הפיגוע עולה כי סמלת ה', שאיבטחה עם לוחמיה תחנת היסעים ליד מתחם רמי לוי, נכנסה לשירותים בחניון המתחם, וכאשר שבה לעמדה מחבל עם ג'יפ האיץ לעברה ודרס אותה.
התחקיר הסופי שהושלם לאחרונה העלה ממצאים מדהימים: ה' נתפסה מתחת לג'יפ המחבל ונגררה לאורך 450 מטרים, תוך שהיא נחבלת קשות וצוברת כוויות רבות בגפיה מהחיכוך עם הכביש, אך ניצלה בזכות העובדה שלבשה שכפ"ץ קרמי שמנע פגיעות פנימיות. בחטיבה ציינו כי "היא הסמלת הכי קשוחה בגדוד, יש לה אחות שבעבר חיסלה מחבל בפיגוע בירושלים, ולכן היא התאכזבה שכך הסתיים הפיגוע שלה, אבל לא הפסיקה לדרוש לחזור לשירות".