צה"ל סגר הלילה (בין חמישי לשישי) פיצרייה בחווארה (ככל הנראה מדובר במאפייה וסופרמרקט. אב"ק) שהעלתה פרסומת ובה לעגה לאישה ישראלית בת 90, שתועדה על ידי מחבלי חמאס ביום שבת האחרון כשהיא מחזיקה נשק ומסמנת V לדרישתם. בעל הפיצרייה נעצר לתחקור.

מדובר בצעד חריג בשל ההחלטה המהירה לאיטום הפיצרייה, שהתקבלה זמן קצר אחרי שהפרסומת נחשפה ברשתות הישראליות. בשנה האחרונה השתמשו כוחות הביטחון בפרקטיקה כזו בעיקר לאיטום מהיר של בתי מחבלים שביצעו פיגועים שבהם נרצחו ישראלים.
הפיצרייה נאטמה, וחלקה החיצוני אף נהרס לפי התיעודים, ככל הנראה על מנת לאפשר את פעולת האיטום, בעקבות צו שהוציא אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, שבו נכתב כי ההחלטה התקבלה "הואיל והמקום משמש לפעילות הסתה ותמיכה בפעולות טרור". פוקס קבע כי המקום "ייסגר לאלתר, ויוחזק סגור", וכי "כל אדם המחזיק במקום יסגור את המקום לאלתר, יחדל מלנהלו ויחזיקו כשהוא סגור". הצו ניתן לתקופה של חמישה חודשים.
2 צפייה בגלריה
הפרסומת לפיצרייה בחווארה
הפרסומת לפיצרייה בחווארה
הפרסומת המבזה
2 צפייה בגלריה
הפיצרייה שנהרסה בחווארה אחרי שלעגה לחטופה ישראלית
הפיצרייה שנהרסה בחווארה אחרי שלעגה לחטופה ישראלית
הרס הפיצרייה
כשעה לאחר איטום הפיצרייה, פורסמה התנצלות בעברית בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה: "שלום רב, אנחנו מצטערים מאוד על התמונה שעלתה. התמונה כמובן לא עלתה על דעתנו. מישהו ניסה לפגוע בנו. אנחנו נגד פגיעה באנשים ונשים, ורק רוצים להתפרנס בכבוד ולחיות בשלום עם כולם. אנחנו מאוד מצטערים בפני בני המשפחה שנפגעה ושאר האנשים שנפגעו".
בצו נכתב כי "הפיצרייה" היא "מאפייה וסופמרקט אייפל", או בערבית - "מח'בז וסוברמארכת איפל".
האישה שתועדה היא אסתר קוניו, בת 90, שמתגוררת בניר עוז ונמצאת במשמר הנגב עם משפחתה כרגע. היא הצליחה להניס את המחבל, ולה שני נכדים שמוגדרים נעדרים.