"ציפינו שזה יהיה אולי מהכפרים הקרובים, אבל אשכרה מג'נין, שזו כאילו אמורה להיות ארץ אחרת לגמרי, אז כשזה מגיע אלינו זה מאוד מפחיד". ביישוב גן נר בגלבוע נשמעו הערב (ראשון) מאוד מודאגים אחרי שקליע שנורה משטחי הרשות הפלסטינית גרם לנזק בבית ברחוב הנרקיס. "כל היישוב פה חסר אונים, הממשלה צריכה לתת מענה לדברים האלה", אמר רונן זלצמן, בעלי הבית שספג את הירי.
בשעות הצהריים המוקדמות נשמעו קולות ירי ביישוב הגדול ביותר במועצה האזורית הגלבוע. כוחות הביטחון ערכו סריקות והעריכו כי מדובר בירי של כמה קליעים מתחומי הרשות הפלסטינית. בשעה 15:20 דיווח צה"ל על חזרה לשגרה, אולם בשעה 16:40 אחר הצהריים דיווח זלצמן כי בשובו לביתו הוא הבחין בנזקי הקליע בביתו. באירוע לא היו נפגעים בנפש.
הבית שנפגע מהירי ממוקם בצד הקיצוני של היישוב. המרחק ממנו לגדר ההפרדה הוא קרוב לשני קילומטרים. במערכת הביטחון סבורים כאמור כי הירי בוצע משטחי הרשות הפלסטינית. חטיבת ג'נין שמזוהה עם ארגון הג'יהאד האיסלאמי פרסמה סרטון שתיעד לכאורה את הירי לעבר היישוב גן נר.

4 צפייה בגלריה
קליעים בגן נר
קליעים בגן נר
קליעים שאותרו בגן נר

"רואים חדירה של הירי מהתריס, ומשם הוא עבר לצד השני לכרית של הסלון", שחזר בעל הבית שנפגע. "הבנתי שזה ירי, הודעתי למשטרה. הגיעו לפה כוחות צבא ומשטרה וכל מי שצריך היה לעבוד באירוע הזה". בצה"ל אמרו בעקבות הירי ליישוב: "לאחר סריקות, זוהו פגיעות בבית ואותר קליע. כוחות צה"ל סורקים במרחב אחר חשודים".
קלי ברונשטיין, תושבת גן נר, אמרה: "אני מזועזעת, זה ממש מפחיד. לא חשבתי שנגיע לזה שיהיה ירי מכיוון ג'נין. תמיד יש לנו סכסוכים, משליכים עלינו אבנים מהגדר וכל מיני דברים כאלו, אבל כזה אירוע מעולם לא קרה אצלנו".
4 צפייה בגלריה
דיווח על ירי לעבר היישוב גן נר
דיווח על ירי לעבר היישוב גן נר
נזקי הקליע שפגע בבית בגן נר
4 צפייה בגלריה
דיווח על ירי לעבר היישוב גן נר
דיווח על ירי לעבר היישוב גן נר
דיווח על ירי לעבר היישוב גן נר
עובד נור, ראש מועצת הגלבוע, אמר: "זו תחושה קשה. אנחנו מרגישים שקרה נס מצד אחד ואנחנו שמחים על כך, אבל מצד שני - הקלות הבלתי-נסבלת של אירוע כזה שיכול לסכן חיים מערערת את כולנו. אנחנו חושבים שהצבא צריך לקחת אחריות על הגזרה הזאת. בסופו של דבר אנשים הגיעו, התמקמו וירו כדורים לכיוון גן נר. אנחנו מצפים שמערכת הביטחון תיקח את הדברים לידיים".
נור אמר עוד: "הגזרה הזאת חמה כבר יותר משנתיים. אנחנו מתריעים על כך כבר הרבה מאוד זמן, עוד מתקופת הממשלה הקודמת אנחנו ביקשנו שתקום פה חומה כדי שתמנע את הניסיונות לפיגועים שקורים פה גם במעבר וגם לאורך הגדר. אנחנו חושבים שחייבת לקום פה חומה כדי לשמור על ביטחון התושבים שלנו".

רוני חיון, יו"ר הנהלת היישוב, אמר בעקבות הירי: "אנחנו כנראה עוטף עזה הבאים. אנחנו צריכים להתחיל לחשוב ולתכנן איך אנחנו לא מגיעים לשם. היישוב קיים 35 שנה ומעולם לא היה אירוע כזה".
חגית לוין, שכנה של המשפחה שביתה נפגע מהירי, אמרה: "התחושה קשה מאוד בשל חוסר אונים. אני גרה כאן 31 שנים ומעולם זה לא קרה לנו. הייתה תחושה שהמקום בטוח, אבל ידענו תמיד שאנחנו קרובים לרשות. למשפחה קרה נס גדול, אתה חוזר הביתה מהעבודה ומגלה קליע בתריס ואחר כך במושב של הספה. אם חלילה מישהו היה יושב על הספה - זה היה נגמר באסון כבוד. לא חששנו כמו שאנחנו חוששים היום".