1 צפייה בגלריה
אילוס אישה אזיקים
אילוס אישה אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המשטרה עצרה לפני כחודש את טוהר דיאמנט, תושבת פתח תקווה בת 54, בחשד שהתחזתה לחולת סרטן סופני והוציאה מאות אלפי שקלים מהמדינה ומאנשים פרטיים, כולל מכרים שלה. בנוסף, נסגרו נגדה תיקים פליליים ונמחק לה חוב של שמונה מיליון שקלים אצל הממונה לחדלות פירעון. המשטרה מייחסת לה עבירות של קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט ושימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר.
חקירת הפרשה, שפורסמה אתמול בתוכנית "מתחזים" של חיים אתגר, החלה במשטרה ובביטוח הלאומי בסוף החודש שעבר. לפי החשד, דיאמנט הייתה מעורבת בזיוף מסמכים שלפיהם היא חולה אונקולוגית במצב סופני. את המסמכים שלחה לבית משפט שבו התנהלו נגדה הליכים פלילים, בין השאר בגין התחזות. בעקבות המסמכים שהציגה, הופסקו ההליכים נגדה.
על סמך המסמכים המזויפים קיבלה דיאמנט מהביטוח הלאומי קצבאות בסך מאות אלפי שקלים. בנוסף, היא פנתה לממונה על חדלות פירעון, ועל סמך המסמכים נמחק לה חוב על סך שמונה מיליון שקלים. במסגרת החקירה נגבו עדויות מאנשים פרטיים שסיפרו שנתנו לחשודה מאות אלפי שקלים "בגלל מחלתה".
דיאמנט נעצרה בסוף אוגוסט ובית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרה שלוש פעמים. באחד הדיונים אמר נציג המשטרה כי "כשהתחלנו לטפל בתיק הזה חששנו שאולי היא חולה ועשינו עבודה עם התייחסות לכל מסמך חשוד כמזויף. מהראיות שיש לנו, כל העדויות שהן רלוונטיות למקרה, אין ממצא רפואי קליני על כך שהחשודה חולה או חלתה אי פעם בסרטן מכל סוג שהוא".
נציג המשטרה הוסיף כי "היא לא חולת סרטן ולא הייתה מעולם. אם הייתה, היא הייתה אמורה להיות מתה כבר". עוד הוא טען כי האנשים שיושבים בעמדות מפתח סוגרים את התיקים כשמגיעה בקשה של חולה סרטן, "אבל התוצאה של זה, זה 'פיגוע בריאותי'".
בתחילה חקירתה שמרה דיאמנט על זכות השתיקה אבל בהמשך קשרה את עצמה למיוחס לה. בשבוע שעבר היא שוחררה למעצר בית בתנאים מגבילים, עד אתמול. בין היתר נאסר עליה ליצור קשר עם מעורבים בפרשה ונאסר עליה להשתמש באינטרנט ובטלפונים סלולריים. חקירת המשטרה בפרשה נמשכת.
 אתנה אדרי עו"ד אתנה אדרי
עו"ד אתנה אדרי, שמייצגת את החשודה, מסרה: "מרשתי שוחררה מבלי שהוגש נגדה כתב אישום. חומר החקירה שנאסף בעניינה מונח לעיני היחידה החוקרת בלבד, כך שנבצר מידי ההגנה להגיב באופן מקצועי וממוקד בעניין החשדות המיוחסים לה. חמור מאוד שהתקשורת מקבלת מידע מתיק חקירה שטרם הוגש בו כתב אישום ומשכך ההגנה לא יכולה לעיין בו ביסודיות".