גבר יהודי חובש כיפה המתגורר בצרפת הגיש בתחילת השבוע תלונה למשטרה בטענה כי עבר תקיפה אנטישמית במרסיי, במהלכה איימו על חייו ושדדו את שעון היד שלו וחפצים נוספים. המשטרה המקומית פתחה בחקירה, וראש העיר בנואה פיאן גינה את האירוע בחריפות, ואמר כי "אנטישמיות, אלימות, שנאה ואפליה - מנוגדים לערכי העיר שלנו".
1 צפייה בגלריה
יהודי הותקף בדרכו לבית הכנסת ברובע ה-13 במרסיי. אילוסטרציה
יהודי הותקף בדרכו לבית הכנסת ברובע ה-13 במרסיי. אילוסטרציה
יהודי הותקף בדרכו לבית הכנסת ברובע ה-13 במרסיי. אילוסטרציה
(צילום: AP)
לפי הדיווח, שפורסם ב"לה פיגרו", האירוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות של יום שבת ברובע ה-13 במרסיי, אז היה הגבר היהודי בדרכו לבית הכנסת. לדבריו, נהג רכב ונוסע נוסף שהיה איתו יצאו מרכבם, קיללו אותו ואיימו עליו ברצח: "אנחנו הולכים לטבוח בך. רד על ברכיך יהודי מלוכלך מגזע מלוכלך. אנחנו הולכים להרוג אותך".
הגבר שהותקף לא נפגע פיזית, אך חפציו כאמור נשדדו והוא ספג איומים על חייו. התובעת במרסיי אמרה כי "אנו פועלים לאיתור מבצעי מעשה האלימות החמור נגד הקורבן, שנעשו עקב זיקה לדת וסחיטת כספים בשל השתייכותו של הקורבן לדת".
בשנים האחרונות אירעו כמה תקיפות אנטישמיות בצרפת, ובאחת מהן, באפריל אשתקד, אף נהרג ג'רמי כהן (31), יהודי-צרפתי חובש כיפה, שנדרס למוות על-ידי רכבת חשמלית בבוביני שבפרברי פריז - בזמן שנמלט מתקיפה אנטישמית על-ידי מהגרים. באירוע נוסף, הותקפו באלימות, נקשרו ונשדדו בביתם בני משפחת פינטו מפריז. התוקפים הבהירו בפניהם כי הגיעו לביתם על רקע יהדותם, ובני המשפחה סיפרו כי הם אמרו להם: "אתם יהודים, יש לכם כסף, תנו לנו את כל מה שיש לכם. אנחנו לוקחים מיהודים עשירים ונותנים לעניים".