"לא הרגשתי גאווה - אלא עומס כבד מאוד": כך אמר הערב (רביעי) ראש הממשלה נפתלי בנט בכנס פעילי ימינה בראשון לציון, כשסיפר על הרגע שבו החליף את קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו.
"הגעתי לביבי ועשינו חפיפה קצרה", אמר בנט. "ביבי יצא מהחדר והתיישבתי על כיסא ראש הממשלה. לא הרגשתי באותו רגע לא גאווה ולא כבוד אלא עומס כבד מאוד שנוחת אט אט על הכתפיים״". הוא הוסיף כי "הממשלה הזו תחזיק ארבע שנים שלמות והיא ממשלה של כל עם ישראל. אין ישראל הראשונה והשנייה והשלישית - יש ישראל אחת".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט ואיילת שקד
בנט ושקד, הערב
"אנחנו יוצאים מכאן למפקד גדול. ימינה תגדל ותצמח ותהפוך למפלגת השלטון של מדינת ישראל", הבטיח בנט, ותקף את מתנגדיו. "אנחנו נאבקים ועובדים ומהצד ממשיכים לזרוק עלינו קללות וביקורות. הם יצעקו ואנחנו נעשה".
במקביל, נאם שר המשפטים גדעון סער בכנס פעילי "תקווה חדשה" במושב עזריה שבשפלה - ותקף את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ואת התנהלותו בנוגע לחוק איחוד המשפחות (חוק האזרחות): "הליכוד מבקש להכשיל את הארכת ההסדר. מעדיפים אינטרסים אישיים ופוליטיים על פני טובת המדינה".
סער הוסיף כי "את החבורה בראשות נתניהו צריך להרחיק מהשלטון לזמן רב עד שתחזור להבין שתפקיד נבחרי הציבור הוא לשרת את אזרחי ישראל ולא את טובתו האישית של מישהו". הוא כינה את המפלגה "מנוע טורבו של הסתה ורעל 24 שעות ביממה. בתקשורת, ברשתות, בכל מקום".
4 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"בליכוד מעדיפים אינטרסים אישיים ופוליטיים על פני טובת המדינה". סער
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
סער: "הליכוד - מנוע טורבו של רעל"
(צילום: מוטי קמחי)
לדברי סער, "הליכוד היום מבקש להכשיל את הארכת ההסדר בנושא איחוד המשפחות מטעמים שהם באופן מובהק העדפת האינטרס הפוליטי על טובת המדינה. לאורך כל מערכת הבחירות אמרתי, הזהרתי והבהרתי שהבעיה היום היא שמעדיפים אינטרסים אישיים ואינטרסים פוליטיים על פני טובת המדינה. כך הגענו למצב בכנסת הקודמת שעל-מנת למנוע קיום הסכם שחתמו עליו - מנעו העברת תקציב המדינה כדי לגלגל את המדינה לבחירות רביעיות. התנהגות מופקרת".
"אבל מה מתברר?", שאל סער, "הם לא לומדים את הלקח גם באופוזיציה. לא עושים שום חשבון נפש. ממשיכים ומקצינים את אותה דרך של הפניית עורף לטובת המדינה באופן גלוי, שכל אחד יכול לראות אותו, כדי להשיג אינטרסים פוליטיים כי אולי זה יפגע בממשלה; אולי זה יפגע בקואליציה. מה אתם חושבים? שעם ישראל לא מבין את הדבר הזה? שכל דבר כשר? שהדרך הזו תקרב אתכם חזרה לשלטון? אדרבה, היא תרחיק אתכם מהשלטון. תתעשתו, למען השם. תשרתו את העם ואת המדינה באופוזיציה".
4 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
סער בכנס
(צילום: מוטי קמחי)
שר המשפטים המשיך ותקף את הליכוד: "תהיו אופוזיציה לממשלה. זה בסדר, זה תפקידכם. אל תהיו אופוזיציה לאינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל; ואת כל זה עושים תחת הכותרת ימני ולאומי, עלק. איזה לאומי ואיזה ימני".
"מול זה אנחנו נעמוד איתנים כמו שהיינו בתקופה של המו"מ הקואליציוני", הוסיף סער, "משום שאנחנו יודעים שאת החבורה בראשות נתניהו צריך להרחיק מהשלטון לזמן רב, עד שהיא תתעשת ותחזור לדרך שמבינה שתפקיד נבחרי הציבור לשרת את אזרחי ישראל, לשרת את מדינת ישראל ולא את טובתו האישית של מאן דהוא. זה דבר מאוד חשוב ויסודי ותאמינו לי - האסימון ייפול. זה עניין של זמן".