ההורים מ"גן טולי" ברמלה, המכונה גם "גן הזוועות", הגישו לאחרונה - לצד ההליך הפלילי שעדיין מתנהל - תביעה אזרחית נגד ארבע הסייעות המואשמות בהתעללות ותקיפת פעוטות. ל-ynet נודע כי התביעה על סך 1.6 מיליון שקל מצד 28 המשפחות מכוונת נגד ליטל ומשה ברסי, מנהלת הגן ובן זוגה, והסייעות רוחמה סעד, ניריד שויד, חני צוצשווילי ואורלי שרגני.
בכתב התביעה, שהוגש על-ידי עורכי הדין דניאל פלד, שמואל רוזנר והילה כהן צדק ממשרד קמחי, פלד, שילה, כהן ושות' לבית משפט השלום ברמלה, נטען כי "ההורים, שנתנו את אמונם בצוות המשפחתון ושלחו לשם את היקר להם מכול - את ילדיהם הקטנים מתוך כוונה שיקבלו את הטיפול הטוב ביותר, שיהיו מוגנים, ועטופים בחום ואהבה - גילו לתדהמתם שהילדים במשפחתון הותקפו באופן אכזרי ועברו לאורך זמן רב התעללות על-ידי הצוות תוך עצימת עין של חלק מאנשי הצוות. מהצפייה בצילומים מהמשפחתון עלו תמונות קשות של מעשים אלימים והתעללות בילדים חסרי ישע".
ההורים דורשים, באמצעות עורכי דינם, החזר כספי על התשלומים לגן בשווי עשרות אלפי שקלים לכל הורה וכן פיצוייך בסך עשרת אלפים שקלים לכל הורה בגין הנזקים הרבים שנגרמו מהתעללות ועגמת הנפש.
2 צפייה בגלריה
ליטל ברסי
ליטל ברסי
בעלת הגן, ליטל ברסי
(צילום: עמית שעל)

"הסייעות רמסו, התעללו והרעיבו את הילדים"

חשוב לציין שההליך הפלילי בעניין צוות הגן טרם הוכרע. באוגוסט 2020 הגישה פרקליטות מחוז מרכז את האישום שבו נטען כי ארבע הסייעות פגעו בפעוטות שוב ושוב בתקופה שארכה כחודש וחצי. הארבע מואשמות בריבוי עבירות של התעללות בקטין ותקיפת קטין על-ידי אחראי. לבני הזוג ברסי נשלחו מכתבי זימון לשימוע לפני העמדה לדין. לפי החשד, מיוחסת להם תקיפת קטין על-ידי אחראי והפרת חובת הדיווח. לאחר שעברו שימוע, הפרקליטות תחליט האם להעמיד אותם לדין ובאילו עבירות. השניים טענו כי לא ידעו על המתרחש.

2 צפייה בגלריה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
הסייעות רוחמה סעד ונירית שויד
(צילום: נדב אבס )
ג'ני אלבו, אם לילדה מהגן, אמרה כי "כולנו מתמודדים עם ההשלכות הקשות של מה שהן עשו לכאורה לילדים שלנו. אנחנו בתחושה של 'הרצחת וגם ירשת'. שילמנו לגן מדי חודש כסף שממנו התפרנסו הסייעות על מנת שישמרו על הילדים שלנו. המציאות היא הפוכה 180 מעלות מכך והן רמסו אותם, התעללו בהם, הרעיבו אותם. על כך הן צריכות לשלם".
עו"ד שמואל רוזנר הדגיש כי "הסבל שנגרם להורים ולילדים בעקבות ההתעללות הוא בלתי נתפס. מטרת התביעה היא קודם כל לעשות צדק מהיר מול צוות הגן שאחראי באופן ישיר להתעללות החמורה והקשה. מעבר לכך, להגשת תביעה אזרחית כבר בשלב זה יש ערך רב כדי להרתיע ולמנוע מקרי התעללות נוספים בילדים חסרי ישע".
עו"ד שמואל רוזנרעו"ד שמואל רוזנר צילום: שלומי אמסלם
עורכי הדין אייל בסרגליק וסוזי עוז סיני ארניה מסרו בשם בני הזוג ברסי: "מדובר בתביעה מופרכת חסרת כל שחר, אשר הומצאה זה עתה למרשינו. התביעה אינה קובעת אחריות ממשית למרשינו אלא מנסה להיתלות באחריות שילוחית כאחריות לדבר כלשהוא. מרשינו דוחים מכל וכל טענה כלשהיא ואף יגישו תביעה שכנגד על הנזקים שנגרמו להם על לא עוול בכפם".
עורך הדין ירון פורר, סנגורה של הסייעת נירית שויד, מסר: "מרשתי הייתה סייעת בגן, ולכן לגביה אין שום קשר לכספים או תשלומים ששולמו לגן. יש לזכור שמשרתי לא הורשעה בדין ועומדת לה חזקת החפות לכן מוקדם עדיין לתבוע פיצוי".
אייל בסרגליקעו"ד אייל בסרגליקצילום: ליאת מנדל
עורכת הדין שני דרי, המייצגת את הסייעת חני צאצאשווילי, מסרה כי "זה עתה קיבלנו לידינו את התביעה, ונראה כי דרישותיהם השונות של ההורים מופנות בעיקר כלפי מנהלת הגן שאינה בין הנאשמות בכתב האישום. כמובן שנלמד את כתב התביעה ונגיב בהתאם.
"יש להזכיר כי מדובר בסייעות בגן ילדים אשר מרוויחות שכר מינימום, ולתבוע אותן בסכומים האסטרונומים המתוארים בכתב התביעה לא עולה בקנה אחד עם המציאות הכלכלית שלהן. בשולי הדברים יש לציין כי יומה של מרשתי טרם ניתן לה בבית המשפט ועדיין עומדת לה חזקת החפות, כך שהתביעה מקדימה את זמנה".
 עו"ד סוזי עוז סיני ארניה עו"ד סוזי עוז סיני ארניה
סנגורה של שרגני, דודי פרחי, מסר כי "חלקה של מרשתי בפרשה הוא שולי וזניח ואנו נראה את הדברים בבית המשפט".
יוסי חברה, מנכ"ל עמותת צדק לילדים - מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, ציין כי "זוהי הפעם הראשונה שקבוצה של הורים לילדים נפגעי עבירה בגן מתאגדים ביחד לצורך הגשת תביעה משותפת להשבת כספים ששולמו לגן, שהיה אמור לשמור על הילדים שלהם ובפועל היה המקום בו הם חוו את הנורא מכל, בלשון המעטה".