1 צפייה בגלריה
אוריאן בניאן
אוריאן בניאן
החייל שהותקף אוריאן בניאן
"ראיתי קבוצה של נערים רבים, מתוכם שניים שהולכים מכות רצח. אני רואה את זה ומבחינתי יש פה חובה להפריד ביניהם". כך תיאר אמש (ראשון) חייל צה"ל אוריאן בניאן (18) שהיה קורבן לתקיפה אלימה בסוף השבוע בשכונת רמת אביב ג' בתל אביב, לאחר שהפריד בקטטה בין נערים. "ראיתי את אמא במצב מאוד קשה מהמראה שלי אחרי התקיפה, התמונה שהיא מתמוטטת לא יוצאת לי מהראש".
בניאן יצא להתאוורר עם חבריו בליל שישי במרכז שוסטר בשכונה. בשלב מסוים הוא ראה שני נערים מתקוטטים ביניהם - והחליט להתערב. "באתי ונעמדתי בין שני הנערים שרבו", שחזר החייל. "אחד מהם לקח את זה מאוד קשה והתחיל לקלל אותי בצורה מאוד קשה. הצלחתי לעצור את הריב, אמרתי 'שבת שלום' והמשכתי ללכת עם החברים שלי לגינה במרחק של 300 מטר משם".
כעבור כ-20 דקות, הגיעו שמונה נערים לגינה שבה ישב החייל - והתנפלו עליו. "השניים שזיהיתי מהקטטה ועוד חמישה רעולי פנים נעמדו מולי. אמרתי להם 'שבת שלום' והתרחקתי משם. ואז אחד מהם ריסס אותי בגז פלפל ושניים אחרים חשמלו אותי במקביל עם שוקר. יש לי כוויות בחזה. נפלתי על הרצפה והם בעטו לי בראש ואמרו 'נרצח אותך', 'באנו להרוג אותך'. בסוף, כשכבר הייתי בהכרה מעורפלת, אחד מהם שיסף לי את הראש עם סכין יפנית. הייתי מבוהל, שאלתי את השוטר שהגיע אם הוא חושב שאני אחיה".

"לא רוצה שזה יקרה למישהו אחר"

אחרי שעבר טיפול רפואי, בניאן שב להתעטף בבני משפחתו בביתו ומנסה להתאושש מהתקיפה. "צריך להחמיר את הענישה", הוא פוסק. "צריך שהמשטרה תחקור כמו שצריך את מה שקרה ושלא תוותר להם בגלל שהם נערים. היום זה אני שכבר חטפתי את המכה, אבל אני לא רוצה שמחר זה יקרה למישהו אחר". עד כה הודיעה המשטרה על הבאתו לחקירה של חשוד אחד בתקיפה - בן 15 מתל אביב.
ניקול (28), אחותו של החייל, סיפרה ל-ynet בקול חנוק מדמעות: "חבורת נערים אכזרית שהגיעה בכובעי גרב, מצוידת בגז מדמיע, שוקר חשמלי וסכין יפנית, עשתה לינץ' באחי החייל שמשרת ביחידת מודיעין מסווגת. רק בנס הוא חי אחרי שאחד התוקפים פשוט חתך את ראשו מקצה לקצה ויצאו שפריצים של דם".
האחות סיפרה כי במקום לחגוג יום הולדת 3 לבנה, נאלצת כל המשפחה להתמודד עם התקיפה של אוריאן. "כל השבת אנחנו בהלם, בשוק, ובוכים איך עשו לינץ' באחי הקטן שהעז בסך הכול לעשות מעשה של אזרחות טובה, להפריד בין חבורת נערים שהלכו מכות ליד הבית ברמת אביב ג'".
ניקול אמרה עוד: "הנערים עזבו את המקום ואחי הטוב חשב שהכול הסתדר והמשיך עם החברים שלו. כעבור זמן הגיעה חבורת בני נוער בכובעי גרב כשאחד מהם צועק לו 'נראה לך שזה יעבור בשתיקה, אתה לא יודע מי אני'.
"הם מיד ריססו אותו ואת החברים בגז מדמיע והתנפלו על אחי שהוא ג'ודאי, 120 קילו של שרירים. הם חשמלו אותו בשוקר, הוא נפל על הרצפה והם החלו לבעוט בו בכל חלקי גופו. כל זה קורה דקה מהבית של ההורים שלי. שכנה ראתה גיצים של השוקר, שמעה את הצעקות שלו והזעיקה את המשטרה שלא הגיעה".
האחות, עורכת דין במקצועה, סיכמה: "זה היה לינץ' מתוכנן, מבחינתי זה ניסיון לרצח. מי משסף לילד את הראש בסכין יפנית מקצה לקצה? אני מצפה מהמשטרה שתפסיק להתייחס בקלות בלתי נסבלת לעבירות אלימות של בני נוער". הפוסט שפרסמה האחות בקבוצת הפייסבוק של רמת אביב ג' הפך לוויראלי: "אני מקווה שאולי יתעוררו אצלנו במדינה סוף סוף ונחזיר את הביטחון לציבור".
פורסם לראשונה: 22:59, 15.01.23