2 צפייה בגלריה
רכב של קצין משטרה שהוצת ביסוד המעלה
רכב של קצין משטרה שהוצת ביסוד המעלה
רכב של קצין משטרה שהוצת ביסוד המעלה
האם המשטרה בצפון מאבדת שליטה על ארגוני הפשיעה? ימים ספורים לאחר גל מעצרים ביישוב טובא זנגריה, על רקע סחיטת דמי חסות, הוצתו בצפון שלוש ניידות משטרה שחנו לצד בתי שוטרים וקצינים במחוז הצפוני. בהודעות המשטרה הקפידו לא להשתמש במלה "הצתה" ומסרו שנסיבות המקרים נחקרות.
המקרים הראשונים היו בלילה שבין יום חמישי לשישי. ניידת אחת נשרפה בצפת, ואילו השנייה ביישוב חצור הגלילית. הלילה (בין שבת לראשון) היו המציתים נועזים אף יותר, והגיעו סמוך לביתו של קצין משטרה המתגורר במושבה יסוד המעלה. האש התפשטה מהניידת שחנתה סמוך לביתו גם לרכב סמוך. המשמעות היא איום ישיר על קציני משטרה, בבתיהם.
המשטרה כאמור חוקרת את המקרים יחד עם מכבי האש, ולא ממהרת להפנות אצבע מאשימה לאיש. אלא שבשבועות האחרונים, פועלת המשטרה ביתר שאת נגד ארגוני "פרוטקשן" (דמי חסות) שפועלים בעיקר מהכפר הבדואי טובא זנגריה הסמוך לראש פינה. ביום שלישי שעבר התקיים מבצע מעצרים במהלכו פשטו השוטרים על בתיהם של 23 חשודים, בטובא, בית זרזיר ועראבה. 14 בני אדם נעצרו.
במשטרה אמרו כי מדובר בחקירה שארכה כחצי שנה, והחשודים הפעילו חברות שמירה פיקטיביות, שסיפקו "שירותי שמירה" לחברות אותן סחטו.
בהקשר זה, היו באחרונה עוד שני מקרים של התנכלות למשטרה, כאשר משרדי החקירות בתחנות טבריה וצפת נפרצו, ונגנבו מחשבים וחומרי חקירה. במקרה זה, הורה מ"מ המפכ"ל כי החקירה תנוהל על ידי יחידת להב 433. במשטרה קיים כיוון חקירה נוסף, הקשור להפגנות ולמעצרים בשבוע שעבר בצפת, בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי בבנימין.