שנה וחצי אחרי האסון ביחידת אגוז, כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות הוגש היום (ג') נגד סגן נ', שירה למוות בשוגג בשני מפקדי הפלגות ביחידה, רס"ן איתמר אלחרר ורס"ן אופק אהרון ז"ל. כתב האישום הוגש לאחר עריכת שימוע לקצין, עם עורכי דינו מהסנגוריה הצבאית. בצבא מסרו כי משפחות אלחרר ואהרון עודכנו על הגשת האישום. לפי האישום, נ' "התרשל מספר פעמים במהלך התנהלותו באירוע ודרך את נשקו ללא הצדקה".
1 צפייה בגלריה
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר ז"ל. נורו למוות בשוגג
לפי האישום, נ' יצא בליל האירוע לחפש בשטחי אימונים שק בעקבות חשד כי בו נמצא אמצעי לראיית לילה שנגנב במהלך האימון לאחד הלוחמים. באישום מתואר כי נ' עשה זאת ללא אישור, בלי תיאום ועדכון כוחות אחרים ותוך חציית גבולות הגזרה של כוח היחידה שהתאמן באזור באותו שבוע.
בכתב האישום צוין גם כי נ' גם דרך את נשקו במהלך הסיור העצמאי שערך, וירה אש קטלנית לעבר שתי דמויות חמושות שכיוונו את נשקן לעברו, לאחר שהסתובב לכיוונן בעקבות רעש ששמע. עוד מתואר כי נ' לא זיהה את הדמויות כלוחמי צה"ל, והבין שמדובר בחבריו ליחידה רק לאחר שקצין שלישי בכוח צעק "צה"ל צה"ל".
האסון, נזכיר, התרחש בינואר אשתקד סמוך לבסיס היחידה באזור נבי מוסא, בין ירושלים לים המלח. בכתב האישום מצוין כי האסון התרחש במהלך שבוע אימונים של יחידת אגוז, בשטח אש סמוך לבסיס, ונטען כי הקצין התרשל בכך שיצא בשעת לילה, לבדו ומבלי שעדכן את מפקדיו, לחפש אחר אמצעי לראיית לילה שנגנב מן היחידה. כמו כן התרשל בכך שבמהלך הסיור, דרך הקצין את כלי הנשק שנשא.
במקביל, רס"ן אלחרר ורס"ן אהרון יצאו ביחד עם שני חיילים נוספים לסיור בשטח. הכוח, שלא היה מודע ליציאתו של הקצין לסיור, זיהה אותו כדמות חשודה ועקב אחריו. בשלב מסוים, הבחין הקצין בדמויות המכוונות לעברו כלי נשק ממרחק קצר - וירה לעברן, כיוון שזיהה אותן כחמושים שמאיימים עליו. רק בדיעבד התברר לו שמדובר בחבריו ליחידה. הקצין, יצוין, כבר סיים את שירותו בצה"ל, לבקשתו, במאי אשתקד. עוד לפני כן הועבר ליחידה אחרת בעקבות האסון.
עורכי הדין רם ז'אן וסרן יוסי אלבז, המייצגים את סגן נ' מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "מדובר באסון קשה שהותיר גם בסגן נ' משא כבד מנשוא והוא משתתף בכאבן העצום של המשפחות. יחד עם עם זאת, מדובר באירוע שאין ולא היה מקום להביאו לידי הליך משפטי והגשת כתב אישום ואין לנו אלא להצטער על החלטת הפרקליטות הצבאית. הדברים יובהרו בפירוט במסגרת ההליך המשפטי עצמו".