בין 13 הישראלים ששוחררו אמש (שבת) במסגרת הפעימה השנייה מרצועת עזה היו גם שישה בני משפחה אחת. מדובר בשושן הרן (67), בתה עדי שוהם (38) ונכדיה נווה (8) ויהל (3), וכן שרון אביגדורי (52) ובתה נועם (12) שנחטפו מקיבוץ בארי. בן המשפחה השביעי, טל שוהם, נותר בשבי ברצועת עזה.
אביב הברון, קרוב משפחה של המשוחררים, אמר ל-ynet כי התחושות נפלאות. "ראינו את בני המשפחה בטלוויזיה, לפני שהגיעו לבית החולים, באושר גדול", הוא אמר. "אבל לרגע אנחנו לא שוכחים גם את העובדה שטל מהמשפחה שלנו (שוהם -ג.מ) נותר מאחור וכמוהו כ-200 ישראלים".
5 צפייה בגלריה
נווה ו יהל שהם
נווה ו יהל שהם
נווה ויהל שוהם
הברון, עורך המוסף לשבת ב"ידיעות אחרונות", אמר כי בכוונת המשפחה לפעול לשחרור יתר החטופים שנותרו ברצועת עזה. "כמו שהיינו מחויבים למאבק להחזרתם עד היום, אנחנו נעשה את זה גם מהבוקר, אחרי שנסיים עם החיבוקים והפגישות. כמו שהמשפחות האחרות היו לצידנו מההתחלה - נמשיך להיות לצידן ביחד עד שכל החטופים יחזרו".
על השעות המתוחות, בהן חמאס עיכב את שחרור החטופים הישראלים בפעימה השנייה, אמר הברון: "השעות היום היו יחסית קשות, מריטת עצבים, גם בבית, גם בדרך וגם בבית החולים. אבל מה זה לעומת 50 הימים שהחטופים עברו וחלקן וחלקם עדיין שם".
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
5 צפייה בגלריה
שושן הרן שבעלה נרצח עם נווה ו יהל שהם
שושן הרן שבעלה נרצח עם נווה ו יהל שהם
שושן הרן עם נכדיה
הוא סיפר על אחותו שושן הרן בת ה-67, שנחטפה יחד עם בתה ושני נכדיה: "שושן היא אישה חזקה, אנחנו כולם יודעים את זה. היא נראית יחסית טוב ככל שאפשר להתרשם מהתמונות. אני בטוח שהיא עמדה בימים האלו באופן מרשים ודאגה לכל יתר בני המשפחה שם. היא חוזרת למציאות לא קלה, אבל ככל שהכרתי אותה ב-64 השנים האחרונות - אני סומך עליה לגמרי שהיא תדע להמשיך להתנהל בחייה, אי אפשר להיות אותו דבר אחרי חוויה כזו אבל הכי קרוב למה שהיה".
שרון אביגדורי, בת 52 מהוד השרון, נחטפה עם בתה נעם (12). הן הגיעו לסוף שבוע בבארי עם משפחתה של שרון, מטפלת רגשית המתמחה בילדים על הרצף האוטיסטי, ונחטפו עם שבעה בנות ובני משפחה נוספים. כמה מבני המשפחה, ובהם אבשלום הרן - אחיה של שרון - נרצחו.
5 צפייה בגלריה
שרון אביגדורי
שרון אביגדורי
שרון אביגדורי
(צילום: מטה משפחות החטופים)
5 צפייה בגלריה
נעם אביגדורי
נעם אביגדורי
נעם אביגדורי
(צילום: מטה משפחות החטופים)
האב חן אביגדורי היה ממובילי מאבק משפחות החטופים. אתמול, לאחר שחרור 13 החטופים בפעימה הראשונה, הוא כתב: "התמונות, ובעיקר התגובות אליהן, מילאו אותי בתקווה. יש מתווה. הוא עובד. ועכשיו - עוד ועוד ועוד. כל אזרח שיוצא משם על הרגליים הוא ניצחון. ניצחון של כולנו. של עם ישראל. של מדינת ישראל. ולכן - אסור לעצור".
50 יום הייתה שושן הרן, בת 67 מבארי, בשבי חמאס. אמש היא השתחררה סוף-סוף, ביחד עם חמישה בני משפחה נוספים - בתה עדי שוהם (38); נכדיה יהל (3) ונווה (8); גיסתה שרון אביגדורי; ובתה של שרון, נועם. טל, בעלה של עדי והאבא של יהל ונווה, עדיין בשבי.
5 צפייה בגלריה
שער המוסף לשבת - יהל, נחטפה לעזה
שער המוסף לשבת - יהל, נחטפה לעזה
יהל שוהם על שער "המוסף לשבת"

זהו יום מאושר עבור המשפחה, אבל הטרגדיה של שושן הרן קשה מנשוא - בעלה אבשלום נרצח, וגם אחותה לילך קיפניס וגיסה אביתר. פרט ללילך ולאביתר, שהיו בממ"ד אחר, כולם - וגם שרון ונועם אביגדורי - הסתתרו באותו ממ"ד.
יהל הייתה אחת מסמלי המאבק לשחרור החטופים, כשתמונתה הופיעה על שער "המוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות". העורך אביב הברון כתב: "שמי אביב, עורך המוסף הזה. תמיד מאחורי הקלעים. אבל היום אני מפקיע את עמוד השער. זו יהל (3), בת אחייניתי. עכשיו בעזה עם יותר מ-200 ישראלים חטופים. תחזירו אותה ואותם. וננצח".