2 צפייה בגלריה
אסף בן ברק
אסף בן ברק
בן ברק בבית חב"ד בקטמנדו
הרופא הישראלי שנהרג בנפאל התארח בארוחה חגיגית בבית חב"ד בקטמנדו אצל בני הזוג חני וחזקי ליפשיץ יום לפני שיצא לטיול שבו איבד את חייו. ד"ר אסף בן ברק, רופא בן 71 מקיבוץ בארי שבצפון הנגב, נהרג שלשום במפולת סלעים שאירעה ברכס האנאפורנה. "זה היה החלום שלו לנסוע לשם", שחזרה אמש (שלישי) ליפשיץ. לדבריה לפני שיצא, תדרך את הצעירים שהגיעו לבית חב"ד לגבי הסכנות שם.
"הוא היה ידיד שלנו", היא סיפרה. "הוא כבר הגיע לא פעם לנפאל ולבית חב"ד ופה כולם הופכים להיות משפחה בקטמנדו. כשחזקי עושה כל ערב תדרוך לפני יציאה לגברים, הוא מדבר ונתן לד"ר בן ברק שייתן עצות מהמקצועיות שלו לחבר'ה המקצועיים שמתאספים לפני היציאה לאנאפורנה. ד"ר אסף נתן תדרוך יפה לכל הצעירים ונפרדנו לשלום".
2 צפייה בגלריה
אסף בן ברק
אסף בן ברק
בן ברק והצוותים שסייעו בפינויו
ליפשיץ הוסיפה כי "חזקי אמר לו שייזהר מאוד כי המקום מלא בסלעים מידרדרים והוא אמר בהחלט שיזהר. הוא מאוד רצה לנסוע לשם. זה היה ממש חלום שלו. הוא נסע 20 שעות בג'יפ כדי להגיע. היה לו חלום לראות את האגם הזה".
לדבריה, "זה היה מדהים לראות את זה. כמה בן אדם שואף להגיע למקום מסוים ולא לחזור ממנו. זה מאוד עצוב. בבית חב"ד התכנסו ביחד וכל אחד הזכיר מה הוא זוכר ממנו. הוא היה כאן כמה וכמה פעמים. זה באמת כואב. איש נחמד מאוד, מקצועי, מוערך. מאוד עצוב".
בן ברק, שטייל במסלול אתגרי עם מדריך מקומי באזור טיליצ'ו, נפגע מסלע שהידרדר לעברו במהירות ונהרג במקום. הרב חזקי ליפשיץ הגיע לשטח באמצעות מסוק וסייע בפינוי הגופה. בן ברק, יליד קיבוץ חניתה, הוא גם בן דודו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון רם בן ברק.
במועצה האזורית אשכול מסרו כי "ד"ר בן ברק הוא רופא משפחה מוכר ומוערך במועצה (מרפאת צוחר) ובכל אזור הנגב. הוא היה חובב ספורט וטיולים ונהרג במהלך טיול אתגרי בעקבות מפולת סלעים שהתרחשה באזור. במהלך הטיול נתן סיוע רפואי למטיילים אחרים שנזקקו לעזרה. המועצה מחבקת ומשתתפת בצערה העמוק של המשפחה, רעייתו סמדר, הילדים והנכדים, ושל כל קהילת בארי ותלווה את המשפחה ככל שיידרש".
פורסם לראשונה: 22:25, 25.10.22