יו"ר ש"ס אריה דרעי עונה לביקורת על העיכוב בכניסה הקרקעית, קובע כי לא הייתה תוכנית להשמדת חמאס, וטוען כי אין שום מתיחות או חילוקי דעות בין הדרג הצבאי לדרג המדיני או בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון יואב גלנט. "לא היו דברים מעולם", טען.
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
בהודעה משותפת שפורסמה לאחר מכן מלשכת ראש הממשלה, לשכת שר הביטחון ודובר צה״ל, נאמר כי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי "יש אמון מלא והדדי ואחדות מטרה ברורה". בהודעה המשותפת נכתב כי נתניהו, גלנט והרמטכ"ל "עובדים בשיתוף פעולה הדוק ומלא, סביב השעון, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון מוחלט על חמאס".
בישיבת סיעת ש"ס אמר דרעי: "אנחנו למעלה משבועיים אחרי התקפת הטרור הנוראה שעברנו. חייבים לומר את האמת - אף אחד לא היה מוכן לכך. אף אחד לא היה בנוי לאסון כזה נורא. ההיקפים הגדולים של הנרצחים והחטופים, התמודדות מאוד קשה בכמה חזיתות.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
דרעי ונתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"המטרה המוסכמת על כולם היא שחמאס לא יישאר קיים - לא מבחינה שלטונית ולא מבחינה צבאית", הבהיר דרעי והודה: "גם פה צריך לומר בכנות, לא הייתה תוכנית כזאת. מכינים אותה תוך כדי קרב. זה לא מהרגע להרגע. זה לא שהצבא מוכן והדרג המדיני צריך רק לקבל החלטות".
הוא הכחיש כאמור מתיחות בין הדרג המדיני לצבא, ואמר: "יש קבינט מלחמה עם אנשים שיש להם המון ניסיון. הדיונים מאוד ענייניים. מקשיבים ומגיעים להחלטות אחרי ששומעים את אנשי הצבא ואת כל הגורמים. אין מתיחות ואין חוסר אמון.
"אל תקנאו במקבלי ההחלטות", סיכם יו"ר ש"ס. "אני מלווה את הקבינט עשרות שנים ומעולם לא נתקלתי בהיקף כזה של התמודדויות ואתגרים. אני שמח שקמה ממשלת חירום לאומית ואני חושב שכולם צריכים להצטרף אלינו. עם ישראל בארץ ובעולם נמצא תחת איום".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
סמוטריץ'
(צילום: שלו שלום)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית למטרות המלחמה ואמר כי "היעד ברור - לא יהיה איום שנשקף מעזה". לדבריו, "יש לנו מנדט אחד ומנדט אחד בלבד והוא ניצחון. מהו ניצחון? כשלאף ילד עזתי שיקום בבוקר ולאף ילד בתל אביב, חיפה ועוטף ישראל לא יהיה סימן שאלה על השאלה האם ניצחנו, האם הייתה תבוסה של הרע והטוב ניצח, רק אז נדע שניצחנו.
"זה המנדט האחד והיחיד של ממשלת ישראל. לא הכלה, לא הרתעה, לא הסדרה – השמדה של חמאס וארגוני הטרור", הוא הוסיף ואמר שהדיונים בקבינט המורחב הם ענייניים: "כולנו מבינים את כובד האחריות. היעד ברור וחד משמעי - אין איום שנשקף מעזה ביום שאחרי. אין. נקודה. חבל התקומה חייב להיות, ויהיה, אחד האזורים הבטוחים והמשגשגים במדינת ישראל".
פורסם לראשונה: 16:28, 23.10.23