יום לפני הדיון בבית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג, מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה העלה היום (רביעי) את האתר הבינלאומי שיציג לעולם מקבץ מפשעי חמאס נגד האנושות ב-7 באוקטובר. האתר מכיל תכנים קשים של צילומים וסרטונים מזירות הטבח השונות, ופותח בשיתוף עם דובר צה"ל - שערך את "סרט הזוועות" שהוצג לאישים בכירים בעולם.
2 צפייה בגלריה
באנרים 7 באוקטובר
באנרים 7 באוקטובר
האתר החדש
האתר החדש יצטרף למהלכי ההסברה של ישראל לקהל הבינלאומי. הוא הועלה במכוון לקראת פתיחת הדיון בעתירה שהוגשה נגד ישראל בהאג. שם האתר באנגלית הינו: "Oct. 7 2023, Hamas Massacre: Documentation of Crimes Against Humanity".
כל הצילומים ממוקדי הרצח השונים טושטשו באתר כדי לשמור על פרטיותם של הקורבנות. הוא גם מיועד לקהל הבינלאומי בלבד, ולא ניתן להיכנס אליו מישראל. לכניסה לאתר מחו"ל ניתן ללחוץ כאן.
בדובר צה"ל הבינו שחייבים לשמר את מרחב הלגיטימציה של ישראל, על רקע התרחבות המחאה בעולם מצד ארגונים פרו-פלסטיניים. בשל כך ציינו בדובר צה"ל כי "האתר מכיל הרבה מאוד תיעודים של פשעי חמאס. השתמשנו בכלים טכנולוגיים חכמים שמציגים קישור לאתר בכתבות, כולל בכלי תקשורת ביקורתיים. מבחינת היקף הזוועה - הוא זהה לסרטון 47 הדקות (סרטון הזוועות), רק שמדובר בתיעודים קצרים וגם בהרבה סטילס".
על השאלה למה תושבי ישראל לא יכולים להיכנס לאתר, השיבו כי "זאת החלטה של מערך ההסברה ודובר צה"ל. אתה רוצה להגיע לעולם. שעון החול הולך ומתקצר, וחיפשנו כלי משמעותי שיגרום לעולם לא לשכוח את הזוועות שהיו פה ב-7 באוקטובר. המטרה היא לגרום לעולם לא לשכוח למה יצאנו למלחמה. מי שעבדו על זה הם מתכנתים ויוצרי סרטים, כולל אלה שעבדו על סרטון הזוועות".
דובר צה"ל גייס אנשים במילואים, יוצאי היחידה, שמומחים בעריכה ואריזה של סרטוני תיעוד וקמפיינים. בדובר צה"ל מדגישים כי אין באתר חומרי הסברה. הכול אותנטי ומשקף את זוועות 7 באוקטובר.
ראש מערך ההסברה הלאומי מושיק אביב אמר: "כחלק מפעולות ההסברה המקיפות והמאומצות, משרד ראש הממשלה באמצעות מערך ההסברה הלאומי ובשיתוף דובר צה"ל, אנו מעלים אתר שינציח ויזכיר את מעשי הטבח הנוראי שבוצעו באזרחי ישראל בשבת השחורה של 7 באוקטובר. נמשיך ונפעל לכך שאזרחי העולם לא יוכלו להישאר אדישים לטבח הנוראי שחווינו".
לדבריו, "מדובר בכלי הסברתי ומדיני חשוב, שמציג את הפשעים החמורים נגד האנושות. מחר נופיע בבית הדין בהאג, ואתר זה יסייע למדינת ישראל במשימתה להזכיר לעולם שאנחנו הקורבן באירוע הטרור חסר התקדים שחווינו".