תקרית חריגה בבית הספר יסודי בלוד: הורים לתלמיד כיתה א' התלוננו במשטרה שמורתו סטרה לו לאחר שנכנס לכיתה נסער משום שסבל מהצקות של ילדים אחרים. מנגד טוען מקורב למורה כי הגיבה לילד שהשתולל בכיתה והיכה אותה.
התלמיד, בן 6.5, הושעה מהלימודים ליומיים, ולטענת אימו מנסה מנהלת בית הספר להשתיק את הפרשה. "הבן שלי הושפל והם מנסים לטאטא את המקרה מתחת לשטיח", אמרה הבוקר (יום ד') בשיחה עם ynet.
הודעת המנהלת בקבוצת ההורים:
האירוע התרחש ביום שישי האחרון, בבית ספר המשתייך למעיין החינוך התורני. לדברי האם, בנה לא רצה ללכת לבית הספר משום שהוא סובל מהקנטות. היא שכנעה אותו, אבל כשהגיע לבית הספר הוא הוכה על ידי תלמידים אחרים. "בצלצול הוא נכנס לכיתה בוכה ומתוסכל", סיפרה. "הוא אמר למורה שהרביצו לו וביקש ממנה לטפל בזה. למורה כנראה היה יותר חשוב להתחיל בשיעור והיא ביקשה ממנו להירגע. הוא התרגז אז היא תפסה אותו, ניערה אותו ולאחר מכן סטרה לו".
האם הוסיפה שהוא התקשר אליה מבית הספר, וניכר היה שמשהו עמו לא בסדר, אולם רק כשחזר הוא סיפר לה מה קרה: "הוא אמר שהמורה נתנה לו סטירה. ביקשתי ממנו להדגים אבל הוא ענה לי: 'אני לא רוצה להכאיב לך'. התקשרתי למורה ולמנהלת ושתיהן לא ענו לי".
גורם המקורב למורה הציג גרסה שונה: "היא דוחה את הטענה שלפיה היא הכתה את התלמיד. היא ניסתה להרגיע אותו כי הוא השתולל בכיתה. הוא בעט בה וחבט בחוזקה על השולחנות באמצעות בקבוק מים מלא".
לטענת האם, מנהלת בית הספר שלחה הודעת ווטסאפ להורים ולצוות החינוכי של בית הספר, ובה כתבה: "אילו הייתם נמצאים באותה סיטואציה שהמורה נקלעה אליה עם ילדכם הפרטי, לא בטוח שהייתם נוהגים בצורה עדינה יותר".
ביום ראשון בבוקר, כאשר הגיעו ההורים לבית ספר כדי ללוות את בנם, גילו שהוזמנה לשם משטרה על ידי המורה, לטענתה מאחר שפחדה מהם ומתגובתם. האם כתבה להורי בית הספר: "כל השבת הייתי מרוסקת. מה שאכזב אותי זה שאחרי שזה קרה כל הממסד המחנך לא דיבר איתנו. אף אחד לא התקשר לשאול מה קורה עם הילד".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור. הנושא על כל היבטיו מצוי בבדיקה ובליווי צמוד של המשרד. המשרד יפעל בהתאם לממצאים וללא כל משוא פנים".
מעיריית לוד נמסר: "מדובר בבית ספר מוכר שאינו רשמי של רשת בני יוסף של מעיין החינוך התורני. אגף החינוך בעירייה ומשרד החינוך מגנים בתוקף כל ביטוי של אלימות ויעשו את כל הנדרש מול הנהלת בית הספר כדי למנוע הישנות מקרים כגון אלה. המקרה נמצא בבירור במשטרה. אגף החינוך בודק פתרון לתלמיד, לרבות העברתו לבית ספר של העירייה, עד לסיום בירור הנושא".
עורכת דין טלי גוטליבעורכת דין טלי גוטליב
ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות תלונה שהוגשה, פתחה המשטרה בחקירה".
עו"ד טלי גוטליב המייצגת את המשפחה מסרה: "מי שמעזה להחטיף סטירה לילד בן 6 - מקומה לא בהוראה. מנהלת שמגבה ומתרצת התנהגות חרפתית שכזו תוך הכפשת התלמיד - אין מקומה בניהול בית ספר. אין לי ספק שמערך הפיקוח במשרד החינוך לא יעבור על כך לסדר היום".