ברקע הדיווחים על הפסקת אש, והדרישה הצפויה מצד מצרים שהיא תיכנס לתוקפה עוד הערב (ראשון), במטח המשמעותי האחרון ליישובים שונים בדרום ובשפלה נרשמו כמה נפילות - הן בשטחים פתוחים בדרום והן בשכונת מגורים ביבנה. לא היו נפגעים בגוף, נגרם נזק קל.
המשנה לראש העיר יבנה, ד"ר אהוד ויצמן, סיפר במשדר המיוחד של אולפן ynet: "האירוע הזה שאתם רואים לנגד עיניכם הוא שוב דוגמה לצורך, עם הישמע האזעקה, ללכת תוך 60 שניות לחדר המוגן ולחכות את העשר דקות האלה. מסתבר שזה מציל חיים. במזל, כפי שאנחנו רואים פה, זה נפל על כביש ללא נפגעים, ללא רסיסים משמעותיים, אנחנו נמשיך מפה להיערך ולטפל במה שצריך".

4 צפייה בגלריה
רקטה שנפלה ביבנה
רקטה שנפלה ביבנה
שרידי הרקטה ביבנה
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
שרידי נפילות במועצה אזורית אשכול
שרידי נפילות במועצה אזורית אשכול
ההרס באשכול
4 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון
(צילום: אריק מרמור)
מפקד מרחב השפלה במשטרה, תת-ניצב רונן אבניאלי אמר: "בנס לא היו נפגעים. הציבור ממושמע ונכנס למרחב מוגן וככה שרידי הטיל מברזל נפלו על כביש שהיה ריק מרכבים במרכז שכונה ביבנה".
קובי, תושב העיר, סיפר כי הטיל נפל במרחק קרוב אליו. "שמענו אזעקה, רצנו לכיוון הממ"ד ואז שמענו בום. יצאנו למרפסת, ראינו שזה נפל, חיכינו קצת וירדנו למטה והנה אתה רואה פה בלגן אחד אטומי. מזל שזה נפל בין שתי מכוניות ושאף אחד לא עבר שם".
אלי דבח, שגם הוא נכח באזור הנפילה, אמר: "מזל גדול שלא עברו שם אנשים או אפילו רכב". נועה, נכדתו, אמרה: "נפל טיל נורא גדול. ידעתי שלא צריך להילחץ, יש לי הורים ששומרים עליי תמיד".


רסיסים ושרידי רקטה נפלו גם בכפר מימון, שם נגרם נזק לרכב. באזור אשקלון ונתיבות פרצו שריפות בעקבות נפילות בשדות קוצים. צוותי מד"א העניקו טיפול לארבעה בני אדם שנחבלו באורח קל בדרכם למרחב המוגן ולכמה נפגעי חרדה בבאר שבע, נתיבות, נס ציונה, יבנה וראשון לציון.
הירי לעבר עוטף עזה נמשך כל העת. באשכול זוהתה נפילה אחת ליד בית ונזק נגרם לכלי רכב ולרכוש. פגיעה בקו חשמל גרמה להפסקת חשמל בכמה יישובים בדרום המועצה. כמו כן, נפל של מיירט כיפת ברזל התפוצץ באחד היישובים ונזק קל נגרם לבתים. בכל המקרים לא היו נפגעים בגוף.
תושבי שער הנגב הונחו להיכנס למרחבים מוגנים, ודקות לאחר מכן נרשם מטח לעבר יישובי העוטף. כעבור כחצי שעה ההנחיה בוטלה. בשעה 15:18 נשמעו אזעקות בראשון לציון, נס ציונה ולראשונה במבצע גם בבאר שבע וסביבתה. לאחר מכן נשמעה אזעקה גם באזור אשדוד ואשקלון. זוהו שתי נפילות בשטחים פתוחים באזור באר שבע ובנתיבות.
4 צפייה בגלריה
שרידי נפילות במועצה אזורית אשכול
שרידי נפילות במועצה אזורית אשכול
שרידי נפילות במועצה האזורית אשכול
גורם ביטחוני מצרי אמר בצהריים לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל הסכימה להפסקת אש ברצועת עזה שתיכנס לתוקף הלילה ב-22:00. גורם פלסטיני אמר כי הפסקת האש תיכנס לתוקף הערב. מוקדם יותר אישרה ישראל כי היא מקיימת מגעים להפסקת אש כוללת בתיווך מצרי. עם זאת, בכיר ישראלי הבהיר כי "לא בטוח שתהיה הפסקת אש, זה לא נעול". הוא ציין: "המגעים מתקדמים".
ברשת "אל-ג'זירה" דווח כי מצרים תפרסם הודעה הקוראת להפסקת אש שתיכנס לתוקף הערב החל משעה 20:00. לפי הדיווח, ההודעה תכלול התחייבויות של מצרים להמשיך לטפל בסוגיית האסירים ובמיוחד בעצירים חליל עוואודה ובסאם א-סעדי. עוואודה הוא העציר המנהלי שובת הרעב המשויך לג'יהאד האיסלאמי. עוד דווח כי ההבנות כוללות מתן אפשרות של ישראל להקל על המצור בעזה והכנסת משאיות דלק לתחנת הכוח מחר.