3 צפייה בגלריה
סרגיי, בעלה של אירנה ז"ל
סרגיי, בעלה של אירנה ז"ל
הנאשם סרגיי צ'בוטרב
(צילום: ליאור אל-חי)
הנהג סטה מנתיב נסיעתו, לא בלם ולא נקט אמצעי זהירות כדי למנוע את התאונה הקטלנית. כך מתואר בכתב האישום שהוגש היום (ג') נגד סרגיי צ'בוטרב (45) מקריית ים בגין גרימת מותם ברשלנות של בת זוגו אירנה דודינסקי, בתה ענת רוזנברג ובנם הוולד.
לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה, באוקטובר בשנה שעברה נהג צ'בוטרב בכביש 6 מכיוון דרום לכיוון צפון בנתיב השמאלי. לצדו ישבה בת זוגו אירנה שהייתה בחודש השמיני להריונה. מאחור ישבו בתם המשותפת אליסה (7) וענת (13) - בתה של אירנה.
3 צפייה בגלריה
ענת רוזנברג
ענת רוזנברג
ענת רוזנברג
3 צפייה בגלריה
אירנה דודינסקי ז"ל
אירנה דודינסקי ז"ל
אירנה דודינסקי
(באדיבות המשפחה)
צ'בוטרב, כך נטען, סטה כאמור מהנתיב השמאלי לנתיב הימני, ירד לשול הכורכר בצד ימין של הכביש ופגע במעקה בטיחות. כתוצאה מכך הרכב הסתחרר ונעמד על הכביש נגד כיוון התנועה. רכב אחר שנסע גם הוא לכיוון צפון לא הספיק לבלום, פגע ברכב שבו נהג הנאשם והתהפך.
מותה של בת הזוג אירנה נקבע בבית החולים. הרופאים הצליחו ליילד אותה - אולם כעבור שלושה ימים נקבע מותו של הוולד. גם מותה של ענת, בתו החורגת של צ'בוטרב, נקבע בבית החולים. הנאשם, בתו אליסה וחמשת נוסעי הרכב השני נפצעו באורח קל ופונו גם הם לקבלת טיפול.
בכתב האישום נטען כי בעת התאונה היה הכביש תקין ויבש, מזג האוויר היה נאה, הראות הייתה טובה ולנאשם היו 800 מטרים של שדה ראייה. עוד נטען בהתייחס לרשלנותו של הנאשם, כי הוא סטה מהנתיב תוך סיכון אדם ורכוש, לא נקט אמצעי זהירות על מנת למנוע את סטיית הרכב, לא בלם ולא נקט אמצעי זהירות על מנת למנוע את הפגיעה במעקה.
העבירות שיוחסו כאמור לנאשם הן גרימת מוות בנהיגה רשלנית, ונהיגה בקלות ראש וברשלנות שגרמה לתאונת דרכים שבה נחבל אדם חבלה של ממש. בנוסף הוגשה בקשה לשלול את רישיונו של צ'בוטרב עד תום ההליכים נגדו.
בידי התביעה, כך צוין, ראיות טובות להוכחת אשמת הנאשם. בין היתר מדובר בסרטון שבו ניתן לראות לטענת הפרקליטות את רכבו של הנאשם סוטה מנתיבו מסיבה שאינה ברורה וכן בדו"ח שלפיו רכבו של הנאשם היה תקין. לנאשם 10 הרשעות תעבורה קודמות של נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה משמאל לקו הפרדה רצוף ואי ציות לתמרור עצור.