פרק לימוד חדש שיתווסף לשיעורי החובה בהיסטוריה, יעסוק לראשונה בחלקן של הנשים בתקופת היישוב בארץ ישראל, במטרה להשלים את התמונה ההיסטורית החסרה על ידי חשיפת פועלן של הנשים בבניין הארץ, ולהביא להכרה בתרומתן.
התוכנית החדשה, שהופקה על ידי ויצ"ו ומשרד החינוך, תעלה על נס את פועלן של נשים ציוניות, מנהיגות ופורצות דרך בתחומן בהן חנה מייזל-שוחט, שרה מלכין ועדה פישמן-מיימון - בנות העלייה השנייה, סוציאליסטיות, ממייסדות תנועת הפועלות שפעלו למען הקמת מפעל ההדרכה החקלאית לנשים;
4 צפייה בגלריה
ורה וייצמן
ורה וייצמן
ממייסדות ויצ"ו. ורה ויצמן
(מתוך ויקיפדיה)
4 צפייה בגלריה
רבקה זיו
רבקה זיו
רבקה זיו
(מתוך ויקיפדיה)
ורה ויצמן ורבקה זיו - ממייסדות ארגון ויצ"ו, ששיתפו פעולה עם תנועת הפועלות בייסוד החינוך החקלאי לנשים ופעלו למען חינוכן של הנשים לעצמאות כלכלית; הנרייטה סאלד - מייסדת ארגון הדסה, שפעל למען בריאות היישוב; ד"ר רוזה וולט שטראוס - יושבת ראש "התאחדות נשים לשיווי זכויות" שפעלה למען זכות בחירה לנשים ולמען שוויון זכויות משפטי; וד"ר הלנה כגן - רופאת הילדים הראשונה בירושלים, ממייסדות טיפת חלב בארץ.
התוכנית כוללת ארבעה שיעורים שיעסקו בין השאר במצב היישוב היהודי בארץ ישראל במהלך מלחמת העולם הראשונה ואחריה; במעמד האישה בארץ באותה תקופה; באתגרים שניצבו בפני החלוצות; בפעילות ארגוני הנשים; ובסיפורים אישיים של נשים פורצות דרך בתקופת היישוב.
4 צפייה בגלריה
הלנה כגן
הלנה כגן
הלנה כגן. ממייסדות טיפת חלב
(מתוך ויקיפדיה)
4 צפייה בגלריה
הנרייטה סאלד
הנרייטה סאלד
מייסדת הדסה. הנרייטה סאלד
(מתוך ויקיפדיה)
"הגיע הזמן שגם הנשים המרשימות שלקחו חלק בסיפור המפואר של הקמת ובניית המדינה יהיו חלק מתוכנית הלימוד", אמרה שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון. "כך נחשוף את התלמידות והתלמידים לסיפור היסטורי עשיר ושוויוני יותר".
אילת שקד בשרת החינוך יפעת שאשא ביטון תקווה חדשה כנסת  ימינה שרת החינוך שאשא ביטוןצילום: יואב דודקביץ'
דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, הוסיפה: "תרומתן האדירה של הנשים החלוצות ליישוב היהודי ולהקמת המדינה הם מהפרקים המרתקים ומעוררי ההשראה בהיסטוריה הציונית. כעת פרק זה מקבל את המקום הראוי לו גם בתוכנית הלימודים בהיסטוריה. תלמידנו יכירו את ענקיות הרוח שעמדו מאחורי הקמתם של מפעלים חברתיים, ושאת תרומתן למדינה אנו יכולים להרגיש עד ימינו אלה".
לדברי יו"ר ויצ"ו, אניטה פרידמן: "מדובר בצדק ההיסטורי המתחייב, בהפניית זרקור אל העשייה הנשית העשירה והחיונית של אז, שיצקה את היסודות לחברה הישראלית החזקה של היום".