מטחי ירי כבדים לאזור קריית שמונה משעות אחר הצהריים (חמישי): לפחות 10 רקטות נורו לאזור לפי צה"ל, מתוכן נרשמו ככל הנראה 7 פגיעות. רקטה אחת פגעה בשטח בית ספר, אחרות פגעו בבתי מגורים, כך לפי העירייה. אזעקות נשמעו גם במטולה, תל חי ומרגליות. המשטרה מטפלת כעת בזירות הנפילה השונות, אין נפגעים אך נגרם נזק. צפו בתיעוד הדרמטי מהמטח לקריית שמונה:

בעקבות מטחי הירי הכבדים לאזור, נרשמו הפסקות חשמל ביישובים הסמוכים, כולל מרגליות, מנרה ומשגב עם. איתן דוידי, יו"ר ועד מרגליות, אמר: "חזרנו לתקופת האבן. גלנט הבטיח שנחזיר את לבנון לתקופת האבן אבל בסוף אנחנו אלה שנשארים בלי חשמל". במקביל פועלים לוחמי האש של תחנה אזורית גליל-גולן במהלך השעה האחרונה במספר אירועים של פגיעת רקטות ישירות במבנים במרחב קריית שמונה. כתוצאה מאחת הפגיעות אירעה דליפת גז, לוחמי האש פעלו במקום לעצירת הדליפה ולסריקה אחר נפגעים.
הכותרת
היחידה המובחרת של חיזבאללה שנמצאת ליד הגבול
24:45
5 צפייה בגלריה
נפילה בקריית שמונה
נפילה בקריית שמונה
המטח לקריית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
נפילה בקריית שמונה
נפילה בקריית שמונה
נפילה בעיר
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
נפילה בקריית שמונה
נפילה בקריית שמונה
כ-10 רקטות שוגרו
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
מטח לקריית שמונה
מטח לקריית שמונה
תיעוד מהמטח
(צילום: ולריה ויאטקין)
ברקע הירי, הודיע דובר צה"ל על תקיפת שורה של מטרות חיזבאללה בשטח לבנון מוקדם יותר היום. התקיפות בוצעו באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר וירי ארטילרי. בין המטרות שהותקפו: מבנים צבאיים, עמדה צבאית ותשתיות טרור של חיזבאללה. בנוסף צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון. בהמשך זוהו כ-10 שיגורים שחצו משטח לבנון, שלושה מהם יורטו. כמו כן, זוהו מספר שיגורים במהלך היום לעבר שטח מדינת ישראל, צה"ל תקף את מקורות הירי.
בחיזבאללה הודיעו מוקדם יותר כי "ישראל תקפה לפני זמן קצר מרכז של ההגנה האזרחית ששייך לארגון הבריאות האסלאמי בחאנין. התקיפה הביאה למותם של שני אנשים ופציעת נוספים שהיו במקום. מדובר בתקיפה של מרכז שמשרת את אזרחי לבנון ומטפל בפצועים מהתקיפות הישראליות נגד ארצנו ועמנו". ארגון הבריאות האסלאמי שייך לחיזבאללה ומעניק שירותי רפואה לפעילי הארגון ולשיעים בלבנון.
5 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית באל חיאם
תקיפה ישראלית באל חיאם
תקיפה ישראלית באל-חיאם
בהמשך הודיע ארגון הבריאות האסלאמי על מותם של עלי מחמוד א-שיח עלי מהעיירה רשאף בדרום לבנון, וסאג'ד רמזי קאסם מעיתא א-שעב בדרום לבנון, שניהם אנשי רפואה, ושניהם מתו "כשהידים בדרך לירושלים". חיזבאללה הודיע כי בתגובה לתקיפת מרכז ההגנה האזרחית בחאנין ומותם של אנשי הרפואה, שוגרו עשרות רקטות לעבר קריית שמונה. חיזבאללה הדגיש כי הוא מוכן להגיב באופן מיידי לכל תוקפנות נגד אזרחים. בנוסף, דווח על תקיפה ישראלית ללא נפגעים של מבנה מגורים בכפר אל-חיאם שבלבנון.