2 צפייה בגלריה
אדם אבו טהא ו מוחמד אבו טהא
אדם אבו טהא ו מוחמד אבו טהא
נאשמים בעבירות טרור. אדם ומחמד אבו טהא
שני אחים מתל שבע שבנגב נאשמים במכירת תחמושת ואמצעי לחימה בהיקף נרחב לפעילי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון. כך הותר היום (חמישי) לפרסום. נגד השניים, אדם (26) ומחמד (19) אבו טהא, הוגש היום כתב אישום בגין עבירות טרור. בפרשה נעצרו שני אזרחים ישראלים נוספים ופלסטיני, וכתבי אישום יוגשו נגדם בימים הקרובים.
שני האחים נעצרו בדצמבר האחרון בפעילות משותפת של שב"כ והמשטרה יחד עם מג'די עמארנה, פלסטיני תושב הכפר יעבד הסמוך לג'נין, בחשד לסחר רחב היקף בתחמושת וחלקי אמצעי לחימה. בחקירת שב"כ עלה כי האחים רכשו את התחמושת בישראל ומכרו אותה באיו"ש לפעילי הג'יהאד האיסלאמי מהכפר יעבד שאחד האחים הכיר באינסטגרם. עוד עלה כי מדובר באספקת תחמושת בהיקפים משמעותיים של כ-150 אלף כדורים ומאות מחסניות לנשק מסוג M16.
עוד נחשף בחקירה כי האחים ביצעו עבירות ביטחון רבות של אספקת עשרות חלקי נשק לפעילי טרור באזור ג'נין. כמו כן, מכרו השניים חלקי נשק גם לגורמים פליליים ברחבי הנגב. בנוסף לעבירות הביטחון ביצעו האחים גם עבירות פליליות רבות, לרבות עבירות שונות בנשק.
2 צפייה בגלריה
מג'די עמארנה, מענאם אלעאסם וחאלד אלעאסם
מג'די עמארנה, מענאם אלעאסם וחאלד אלעאסם
מענם, מג'די וחאלד. כתבי אישום יוגשו בימים הקרובים
עם תום חקירתם, הגישה היום פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שני האחים. הם נאשמים בעבירות של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור, מגע עם סוכן זר, עבירות סחר בנשק (תחמושת וחלקי נשק), הובלת נשק (תחמושת וחלקי נשק), החזקת נשק (תחמושת וחלקי נשק) סיוע לכניסה וישיבה בישראל שלא כדין והסעה שלא כדין. לאדם יוחסו גם עבירות כלכליות.
לפי כתב האישום, האחים קיבלו מפעילי הטרור כ-1.6 מיליון שקלים בגין מכירה של אלפי כדורי M16 ואקדח. כתב האישום מייחס לאדם גם השמטת הכנסה, שכן מכר תחמושת בסך של כ-1.6 מיליון שקל, מכר כלי נשק נוספים בסך של כ-234 אלף שקל וחלקי נשק בסך של כ-171 אלף שקל. סך הכול אדם יותר משני מיליון שקלים מעסקות האמל"ח עם פעילי הטרור.
בנוסף הוגשה בקשה למעצרם של האחים עד תום ההליכים נגדם. בבקשה נכתב כי הם יצרו "קו חלוקה" של אמצעי לחימה בין הגדה לישראל. "אין המדובר באירוע חד פעמי, אלא בדרך פעולה שיטתית ורציפה לאורך תקופה שכללה קשר שוטף ואינטנסיבי ומפגשים רבים עם פעילי הג'יהאד האיסלאמי", נכתב. עוד נכתב כי האחים "הציפו את הגדה באמצעי לחימה" ויצרו הכנסות לארגון הטרור. לפי בקשת המעצר, האחים הכניסו פעילי טרור לשטח מדינת ישראל "בלפחות שתי הזדמנויות".
במסגרת החקירות עלה כי קיימים מעורבים נוספים, ובחודש שעבר נעצרו שני אזרחים ישראלים נוספים, חאלד אלאעסם ומענם אלאעסם, תושבי הנגב אף הם, החשודים בעבירות אמל"ח במסגרת הפרשייה. נגד השניים הוגשה היום הצהרת תובע ובימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום. נגד הפלסטיני שנעצר יוגש בימים הקרובים כתב אישום בבית המשפט הצבאי בשומרון.