3 צפייה בגלריה
רוכבת קורקינט חשמלי כבת 30 נהרגה בתאונה עם משאית ברחוב המסגר בתל אביב
רוכבת קורקינט חשמלי כבת 30 נהרגה בתאונה עם משאית ברחוב המסגר בתל אביב
הרוכבת נלכדה מתחת למשאית. זירת התאונה
(צילום: יעקב רפאלי, תיעוד מבצעי מד"א)
רוכבת קורקינט חשמלי כבת 30 נהרגה אחר הצהריים (יום א') מפגיעת משאית ברחוב המסגר בתל אביב. צוות של מגן דוד אדום קבע את מותה של האישה. נהג המשאית, תושב טירה, עוכב לחקירה. בוחני התנועה של המשטרה חוקרים את נסיבות התאונה.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב דן בשעה 16:02. צוותי כיבוי חילצו את האישה שנלכדה מתחת למשאית, וחובשי רפואת חירום רכובים על אופנועי מד"א סיפרו כי היא הייתה ללא סימני חיים.
3 צפייה בגלריה
רוכבת קורקינט חשמלי כבת 30 נהרגה בתאונה עם משאית ברחוב המסגר בתל אביב
רוכבת קורקינט חשמלי כבת 30 נהרגה בתאונה עם משאית ברחוב המסגר בתל אביב
זירת התאונה בתל אביב
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
לדברי שני החובשים, עידו שיף וערן נדלר: "ראינו את רוכבת הקורקינט לכודה מתחת לחלקה האחורי של המשאית. תוך כדי פעולות החילוץ של הכיבוי, ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא סבלה מחבלה רב מערכתית קשה מאוד והייתה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום".

ארבעה רוכבים נהרגו מתחילת השנה

לפי עמותת אור ירוק, מתחילת השנה נהרגו ארבעה רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתאונות דרכים, שניים מהם ביומיים האחרונים. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה החולפת נהרגו 24 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתאונות דרכים - שניים יותר מאשר ב-2019.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "זהו אסון גדול ואני מביע צער עמוק על הרוכבת שנהרגה בתאונה. מגמת ההיפגעות של הרוכבים על הכלים החשמליים הולכת וגוברת מבלי שהמדינה תשקיע ותסלול עבורם שבילי רכיבה שיפרידו אותם מכלי הרכב ויצילו אותם ממוות. פרויקט אופנידן שאמור לייצור עבור הרוכבים רשת שבילי רכיבה בטוחים תקוע ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים גורר רגליים בו בזמן שמגמת הנפגעים וההרוגים רק הולכת וגוברת.
"בעולם מבינים כי בשל הקורונה והריחוק החברתי ישנו שינוי בדפוסי התחבורה ויותר בוחרים לעשות שימוש בכלים חשמליים, לכן מפנים עבורם שבילי רכיבה בטוחים לעיתים גם על חשבון כלי רכב. חייבים להתחיל להתחשב ברוכבים ולייצר עבורם תשתית רכיבה טובה ובעיקר בטוחה יותר כדי למנוע את ההרוג הבא".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בפתח תקווה
זירת התאונה בפתח תקווה
זירת התאונה בפתח תקווה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מוקדם יותר היום נהרג רוכב אופנוע כבן 30 בתאונה במעורבות משאית בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ורבין בפתח תקווה. צוות של מגן דוד אדום פינה את רוכב האופנוע במצב אנוש לבית החולים בילינסון הסמוך, אך שם נקבע מותו.
לפי בוחני תאונות הדרכים של משטרת מרחב שרון, בשלב זה נסיבות התאונה אינן ברורות ונמצאות בחקירה. נהג המשאית עוכב לחקירה.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 14:09. חובש רפואת חירום במד"א חיים כהן סיפר כי "כשהגענו למקום התאונה ראינו צעיר שנלכד מתחת לחלקה הקדמי של המשאית ולאחר שחילצנו אותו במהירות, ביצענו בו בדיקות רפואיות.
"הוא סבל מחבלה רב מערכתית קשה מאוד והיה ללא דופק וללא נשימה, התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".