אישה בת 65 נהרגה אמש (יום ג') מפגיעת רקטה בשכונה במערב ראשון לציון. ראש העיר רז קינסטליך הגיע למקום והפציר בתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף: "חשוב לי שכולם ישמעו ויבינו שזה היה יכול להסתיים אחרת. אם היו שומעים להנחיות והיו נכנסים למרחב המוגן, לא היינו בסיטואציה הזאת".
קינסטליך ציין כי הוא נשען על תחקיר של פיקוד העורף ומשטרת ישראל, "לצערי אותה הרוגה שהתה בחוץ, אם היא הייתה שוהה בתוך ביתה, האירוע הזה היה מסתיים אחרת, לכן אני מבקש ופונה לכולם - תושבי ראשון ובכלל תושבי מדינת ישראל, תישמעו להנחיות. כשיש אזעקה נכנסים למקום סגור, מחכים 10 דקות עד אחרי שנגמרת האזעקה".

4 צפייה בגלריה
ראשון לציון
ראשון לציון
בראשון לציון אותרו שלוש זירות פיצוצי רקטות
(צילום: עמית שעל)
4 צפייה בגלריה
ראשון לציון
ראשון לציון
אחת הפגיעות בראשון לציון
(צילום: עמית שעל)
4 צפייה בגלריה
ראשון לציון
ראשון לציון
(צילום: עמית שעל)
4 צפייה בגלריה
ראשון לציון
ראשון לציון
(צילום: עמית שעל)
לדבריו, "התמונות מדברות בעד עצמן, איבדנו אישה יקרה". בן אחד של האישה גר בראשון לציון והאחר בעיר סמוכה. שניהם הגיעו למקום להיפרד מאמם, "הבנים שלה עדיין בהלם, מנסים לעכל את מה שקרה", אמר.
מתקפת רקטות כבדה שוגרה אתמול על-ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה לכיוון יישובי גוש דן והשפלה. בפיצוץ רקטה בחולון נפצעו שני בני אדם באורח קשה. רסיסים נפלו גם בגבעתיים, שם נפצעו כמה בני אדם באורח קל. רקטות נוספות התפוצצו בשדרות ובאשקלון, בעוד רקטה אחרת התפוצצה בשטח חקלאי באזור השרון.


המשטרה מסרה כי בראשון לציון אותרו שלוש זירות פיצוצי רקטות. לבית החולים וולפסון בחולון פונו 32 פצועים, בהם שלושה במצב קשה ושניים בינוני. בבית החולים איכילוב הוכרז אירוע רב נפגעים קטן. לחדר המיון פונו תשעה פצועים, בהם אחד במצב בינוני והשאר במצב קל. לבית החולים שיבא בתל השומר הגיעו שמונה נפגעים, בהם פצועה קשה שנחבלה בדרכה אל המרחב המוגן. שלושה פצועים באורח קל הגיעו לבית החולים והשאר נפגעי חרדה.
בנמל התעופה בן גוריון עדכנו כי בזמן ירי הרקטות לעבר גוש דן ואזור השפלה נעצרו ההמראות והנחיתות. אחד המטוסים שהגיע לנחיתה הופנה לנחיתה בנמל התעופה בלרנקה שבקפריסין לאחר המתנה מעל הים, בעוד מטוס נוסף שהגיע לנחיתה מאזור דובאי נשלח להמתנה מעל הים. כעבור שעה וחצי חודשה הפעילות בנתב"ג. באזור אשקלון, משתוללת אש באזור מתקן של חברת תש"ן - תשתיות נפט. נציב הכבאות רב-טפסר דדי שמחי אמר באולפן ynet כי האירוע נמצא בשליטה וכי כבאיות נמצאות במקום.

גורמים פלסטינים אמרו כי ישראל הציבה אולטימטום לפינוי כמה רבי קומות בעזה לפני תקיפתם והשמדתם. בהמשך החל חיל האוויר לתקוף מגדלים רבי קומות בעזה. הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים בתקיפה ישראלית בדיר אל-בלח.
בהצהרה שמסר אמש מהקריה בתל אביב אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו בעיצומה של מערכה כבדה, מבצע שומר החומות. צה"ל תקף מאות מטרות טרור של החמאס והג'יהאד. חיסלנו עוד עשרות מפקדים, כולל בכירים. מוטטנו בניינים ומגדלים שמשמשים את ארגוני הטרור. אנחנו ממשיכים לתקוף בכל העוצמה. סיימנו הערכת מצב וקיבלנו החלטות. חמאס והג'יהאד שילמו וישלמו מחיר כבד מאוד על התוקפנות שלהם. אני אומר הערב - דמם בראשם".
פורסם לראשונה: 23:35, 11.05.21