שבעה תושבי המרכז, השרון והצפון, תכננו לייבא לישראל עשרות קילוגרם של קוקאין ממדינה אחרת באמצעות תיבת מתכת שהוצמדה במגנטים לירכתי אוניית פחם שמגיעה לישראל. כך עולה מכתב אישום שהוגש הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה. בין הנאשמים, גם יקותיאל זיני, אביו של הזמר וכוכב הרשת בן זיני. כתבי אישום הוגשו גם נגד שני צוללים, שתכננו להביא ליתר הנאשמים את הסמים מירכתי האונייה.
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לסוחרי הסמים החשודים בהברחת סמים מחו"ל
הארכת מעצר לסוחרי הסמים החשודים בהברחת סמים מחו"ל
יקותיאל זיני בווידאו בדיון הגשת האישום. הברחת סמים לארץ בתיבה
(צילום: אביהו שפריא)
הפרשה נחקרה בידי חוקרי ובלשי היחידה הבינלאומית לפשיעה חמורה (יאחב"ל) בלהב 433. כתבי האישום הוגשו נגד ניר אלמקייס (33) תושב חדרה, יקותיאל זיני (56) תושב תל אביב, אמיל חסן (39) תושב חדרה, מקסים דדון (42) תושב קריית אתא, אורי סעדון (59) תושב תל אביב, מור זוהר (39) תושב חולון ויוסף אשרף (37) תושב חדרה בגין עבירות של יבוא סם ובניסיון להחזקת סם. זיני, אשרף ואלמקייס מואשמים בנוסף גם בעבירה של קשירת קשר לפשע.
מכתב האישום שהגישה עו"ד עינב אטיסקו גולד מפרקליטות מחוז חיפה עולה כי בין הנאשמים הייתה היכרות מוקדמת. בחודש ינואר 2022 החליטו לייבא לישראל קוקאין, אחרי שהסם ייארז במדינה אחרת בחבילות שיוכנסו לתיבת מתכת. התיבה, כך תכננו, תוצמד במגנטים לירכתי אוניה המיועדת להגיע לישראל בחלק הנמצא מתחת לקו המים. עם הגעת האונייה, תכננו הנאשמים להפריד את התיבה מהאונייה.
3 צפייה בגלריה
קוקאין סם סמים אילוס אילוסטרציה
קוקאין סם סמים אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בשלב מסוים, הגיעו שני נאשמים – יוסף אשרף וניר אלמקייס – לשטח תחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה. הם הפליגו לים, ועצרו את הסירה. אשרף צלל וחיפש אחר התיבה, אך לא מצא אותה. הוא שב לסירה ועדכן את יתר הנאשמים. לפי הפרקליטות, עבור הפעולה קיבלו אשרף ואלמקייס 1,500 שקל.
בהמשך, בחודש מאי 2022, הגיעה אוניית פחם מקולומביה, ועליה הצמידו הנאשמים במגנטים תיבה ובתוכה חבילות קוקאין במשקל 30 ק"ג. לאחר שהאונייה עגנה, אותרה התיבה והופרדה מהספינה על ידי המשטרה. בתיבה נארזו שלושים חבילות של סם. 29 מחבילות הסמים נשמרו בידי המשטרה ואחת החבילות, במשקל של כ-1 ק"ג, הוחזרה על ידי המשטרה לתיבה, שנסגרה מחדש והוצמדה לספינה, על מנת לאפשר לנאשמים ולאחרים לקחת את התיבה וכך לאתר אותם ולעצור אותם.
לפי האישום, יקותיאל זיני ואדם נוסף פנו לצוללים אשרף ואלמקייס, על מנת שיצללו ויביאו את התיבה מהספינה תמורת סכום כסף מסוים שיקבלו. בהמשך הנאשמים נפגשו בחוף ושוחחו על אודות הפרדת התיבה מהספינה.
3 צפייה בגלריה
ארובה ארובות תחנת כוח אורות רבין חברת החשמל חדרה
ארובה ארובות תחנת כוח אורות רבין חברת החשמל חדרה
תחנת הכוח "אורות רבין"
(צילום: רויטרס)
אלמקייס, אשרף והאדם הנוסף, נכנסו לסירה ושטו לכיוון תחנת הכוח, בעוד שזיני, אורי סעדון ומור זוהר ממתינים להם בחוף. כאשר הסירה התקרבה לספינה, צלל אלמקייס על מנת לחפש את התיבה. הוא חיפש את התיבה מתחת למים במשך כחצי שעה, ומשלא מצא אותה, עלה מן המים, נכנס לסירה, ועדכן שלא מצא את התיבה.
בהמשך, שטו השלושה חזרה בסירה לכיוון החוף ובהגיעם לחוף עדכנו את זיני, סעדון וזוהר שהתיבה לא אותרה. התביעה טוענת כי במשך תקופה מסוימת, ניסו הנאשמים עוד חמש פעמים לצלול ולחפש את התיבה, ללא הצלחה. ביוני 2022, לפני עזיבת האונייה את ישראל, פירקה המשטרה את התיבה ולקחה לידיה את הסמים שהותירה בה. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים, ובית המשפט ידון בבקשה בקרוב.
עו"ד יהלי שפרלינג, המייצג את יקותיאל זיני, מסר בתגובה: "הנאשם טוען וזועק לחפותו המלאה. מכחיש כל קשר ליבוא או סחר בסמים. אין לו קשר לסמים. מהיום הראשון הוא טען כי הוא נגד סמים, מגנה בתוקף את כל העוסקים בסמים. מצער מאוד שהמשטרה והפרקליטות הגישו כתב אישום נגד אדם שאינו קשור למעשה הזה. אנו בטוחים כי אחרי שנעבור על חומר הראיות בתיק נוכל לשכנע את בית המשפט בחפותו של מרשנו ולשחררו לביתו".