סגן ראש מחלק רצח בימ"ר מרכז, רב-פקד שי כהן, מתגאה במעצר המהיר של החשוד באונס האישה בגדרה - וטוען כי הראיות בתיק "חזקות". הוא התייחס לטענות השונות על מניע לאומני לאונס, ואמר כי בשלב זה החקירה מתמקדת בכיוון הפלילי - על אף שהחוקרים בוחנים גם כיוונים נוספים. "בשלב זה המניע הלאומני לא עלה", הדגיש, "אבל אנחנו בודקים עוד פעם". בשעות הערב פרסמה המשטרה תיעוד מתום המצוד אחר החשוד, שבו נראים שוטרים עם כלי נשק שלופים מכניסים אותו לניידת.
כהן אמר כי מדובר בשלב מוקדם של החקירה, והדגיש על רקע זהותו של החשוד, תושב הפזורה הבדואית, כי "כלל הכיוונים ייבדקו בצורה מסודרת ומעמיקה, וברגע שנגיע למסקנה נעדכן".

3 צפייה בגלריה
החשוד באונס מגדרה
החשוד באונס מגדרה
באירועים בעלי פרופיל תקשורתי נמוך, המרדף לא היה מתנהל כך. החשוד באונס בבית המשפט
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
החשוד מגיע לדירה בגדרה - והמחאה של תושבי העיר
(צילום: שאול גולן)
בשלב זה, החשוד - ששמו לא הותר היום לפרסום בעקבות עיכוב ביצוע שביקש עורך דינו - לא משתף פעולה עם חוקריו. עם זאת, רפ"ק כהן אמר בשיחה עם ynet כי הם משוכנעים שעצרו את האיש הנכון, והוא זה שעומד מאחורי האונס המזעזע. "הראיות בשלב המוקדם הזה הן חזקות, ואף התחזקו במהלך הלילה", טען כהן. "אנחנו בטוחים מאוד בתיק הזה".
החשוד באונס נעצר בשבת בפעילות מיוחדת ליד חברון, אחרי שמאמצי החקירה של המשטרה הצליחו להביא למה שתיארו שם כ"בינגו פורנזי". עמו נעצרו כאמור גם שישה קרובי משפחתו, בהם אביו ואחיו, והם שוחררו אחרי שהתברר כי דגימת ה-DNA שנמצאה בזירה לא שייכת להם. הראיות השונות שנאספו בזירה הועברו למעבדה לזיהוי פלילי במטה הארצי, שם עבדו מסביב לשעון – כשבאירועים בעלי פרופיל תקשורתי נמוך יותר זה כנראה לא היה מתנהל כך – ואתמול בבוקר הגיעה פריצת הדרך שבזכותה הוא נתפס.
כשכהן נשאל כיצד פענחה המשטרה את התיק במהירות על רקע הווליום התקשורתי הגבוה, בניגוד למקרי אונס אחרים ועל לפריצות אחרות לדירות בגדרה, הוא השיב: "במקרה הספציפי הזה הופעלו כלל האמצעים שיש ביד המשטרה. אנחנו צריכים לזכור שכל מקרה הוא לגופו וצריך נתוני פתיחה מסוימים, ראיות שאפשר להתקדם איתן ולרוץ איתן. במקרה הזה היה והרבה, ובזכות זה הייתה התפתחות מהירה".

3 צפייה בגלריה
מעצרים הקשורים לאונס בגדרה שהתבצעו על ידי המשטרה
מעצרים הקשורים לאונס בגדרה שהתבצעו על ידי המשטרה
"זה לא אני". מעצר החשוד באונס
(צילום: דוברות המשטרה)
תושבי גדרה זעמו וסיפרו כי רק עשרה שוטרים נמצאים בגזרת גדרה כולה, מה שפוגע לדבריהם בתחושת הביטחון האישי. על כך השיב כהן: "המשטרה מתאימה את כוח האדם של היחידות השונות לפגיעה, להיקף הפשיעה ולחומרתה. היישוב גדרה לא מאופיין בפשיעה קשה ובהיקף פשיעה רחב. כמו שניתן לראות, באירועים חריגים שמצריכים כוח אדם מיומן ויחידה מיומנת, אז מיד מוטל על כל יחידות המרחב והמחוז לטפל בבעיה - ולראייה המקרה זה".
הדיווח על האונס התקבל במוקד 100 של המשטרה בשעה 03:40 לפנות בוקר בערך, בלילה שבין חמישי לשישי. אם לילדים שמתגוררת בבניין בגדרה דיווחה על חשוד שפרץ לדירתה ואנס אותה באכזריות לעיניה ילדיה. "מיד כשהובנה חומרת האירוע והמעשה המזעזע, מפקד המחוז ניצב אבי ביטון הטיל את הטיפול בחקירה על ימ"ר מרכז", אמר כהן. "התחלנו מיד בפעילות מואצת לאיתור החשוד, ולמעשה ממש מרגע סיום הערכת המצב החל המצוד אחריו".
כהן אמר כי הוא לא יכול לשתף עדיין בכל פרטי החקירה, אבל אישר כי "היה מעשה אלים - והילדים הקטנים של האישה היו בדירה". המשטרה מייחסת לחשוד עבירות של בעילה באיום בנשק, בעילה הגורמת לחבלה גופנית, מעשה סדום תוך התעללות, בעילה שלא בהסכמה חופשית והתפרצות למגורים לבצע עבירה.
השופט גיל גבאי מבית המשפט השלום בראשון לציון האריך בצהריים את מעצרו של החשוד בתשעה ימים. "מצאתי חשד סביר ברמה גבוהה שביצע את המעשים שמייחסים לו. הם מגיעים לרף גבוה של מסוכנות. הוא נכנס באישון לילה כשהאישה שהתה בבית לצד ילדיה וביצע בה עבירות מין קשות תחת איום שירצח אותה. עיון בהודעת המתלוננת מעלה תמונה קשה על מה שעברה והנזקים שנגרמו לה", קבע השופט.
החשוד, מנגד, טען בכניסה לאולם הדיונים כי "זה לא אני". בדיון אמר נציג היחידה החוקרת מטעם המשטרה כי "הפורץ נכנס לבית ותקף ואנס בברוטאליות קורבן לעיני ילדיה כשהם בוכים. הוא המשיך ואמר 'אם תמשיכי לצעוק ארצח אותם' באיומי סכין. הוא קשר אותה בידיה ורגליה וגם את עיניה בשלב מסוים". נציג המשטרה הוסיף: "היום, מעבר לחשד הסביר, יש לנו כבר ראיות לכאורה והמון פעולות לבצע. הגענו לחשוד באמצעות מצלמות אבטחה וראיות פורנזיות". לדבריו, "המקרה הזה פגע בתחושת הביטחון של גדרה".