משטרת איטליה הודיעה בצהריים (יום ב') כי עצרה שלושה פלסטינים בחשד שתכננו לבצע פיגועי טרור, בכלל זה פיגועי התאבדות, נגד אזרחים ומטרות צבאיות "על אדמה זרה". בהודעתה לא פירטה המשטרה היכן התכוונו השלושה לבצע את הפיגועים, אבל ידוע כי ישראל ביקשה מאיטליה את הסגרתו של אחד מהם.
שלושת החשודים נעצרו בעיר לקווילה שבמרכז איטליה, ולפי העיתון "לה רפובליקה" הם חיו במדינה מתוקף אשרות שהייה שניתנו להם על בסיס הומניטרי. אחד מהם הוא ענאן יעיש, גבר בן 37 שגר ועובד בלקווילה מאז שנת 2017.
1 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון של איטליה. שר הפנים "מרוצה" ממעצרם של השלושה
כוחות הביטחון של איטליה. שר הפנים "מרוצה" ממעצרם של השלושה
כוחות הביטחון של איטליה. שר הפנים "מרוצה" ממעצרם של השלושה
(צילום: EPA)
לפי החוקרים האיטלקים, שלושת הפלסטינים משתייכים לתשתית צבאית ומבצעית המכונה "כוח ההתערבות המהירה – חטיבת טולכרם", שהיא חלק מ"גדודי חללי אל-אקצה", הזרוע הצבאית של ארגון "פתח". הזרוע הזו מוגדרת על-ידי האיחוד האירופי כארגון טרור מאז שנת 2023.
על פי האיטלקים, יעיש נעצר כבר ב-27 בינואר לבקשת ישראל, והוא מואשם על-ידיה בסיוע למימון "חטיבת טולכרם". כעת מנהלים דיוני הסגרה בעניינו. שר הפנים של איטליה, מתאו פיאנטדוסי, מסר כי הוא שבע רצון ממעצרם של השלושה, והגדיר אותם "טרוריסטים מסוכנים".
מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" דווח על מעצרים של פעילי טרור ערבים, איראנים ואחרים בשלל מדינות ברחבי העולם, בצל החשד שתכננו פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים. רק ביום שישי האחרון הודיעה פרו כי עצרה אזרח איראני שקידם מזימה לרצוח איש עסקים ישראלי במהלך כנס כלכלי במדינה בהמשך השנה.