עמית עידן, שאחיו רועי עידן ואשתו סמדר נרצחו במתקפת הטרור של 7 באוקטובר, סיפר הבוקר (יום ד') ל-ynet כי שלומה של הילדה אביגיל בת הארבע, שחזרה מהשבי של חמאס אחרי קרוב לחודשיים, טוב כעת, וכי היא משחקת, מחייכת ומשתוללת.

2 צפייה בגלריה
אביגיל עידן וקרובת משפחתה לאחר השחרור
אביגיל עידן וקרובת משפחתה לאחר השחרור
אביגיל עידן אחרי שובה לישראל. "חזרה לקשקש"
(צילום: דוברות שניידר)
מלבד אביגיל שרדו את מתקפת התופת של חמאס גם אחיה הגדולים, מיכאל ועמליה, שהיו עדים לרצח הוריהם. בתשובה לשאלה על שלומם של השלושה סיפר עמית עידן: "הם בסדר, משחקים, נחמדים, חייכנים, בעיקר הבנות. אצל מיכאל, שהוא בן תשע כלומר הילד היותר גדול, זה קצת יותר קשה, אבל נעבור את זה עם הזמן".
עמית סיפר שאביגיל אינה מדברת ממש על שקרה בתקופת השבי, "אבל לפחות כשאני מסתכל עליה מהצד ומסתכל על כל המשפחה היא נראית בסדר גמור, אותה אביגיל שהכרתי לפני. היא רצה, משחקת, משתוללת. חזרה לקשקש, חזרה להיתלות על הידיים".
כשנשאל על האחים הגדולים מיכאל ועמליה, שהסתתרו שעות ארוכות בארון בממ"ד אחרי שהוריהם נרצחו, סיפר עמית כי הם מדברים על הדברים מעת לעת, "אבל זה לא נושא לשיחה באופן יומיומי. זה עוד יהיה נושא לשיחה כל החיים, אז יש עוד מספיק זמן להתעכב על זה".
2 צפייה בגלריה
משפחת עידן
משפחת עידן
רועי וסמדר עידן ז"ל ושלושת ילדיהם
האח עמית סיפר כי על המציאות החדשה מקילה מעט העובדה שמיכאל, עמליה ואביגיל הם חברים קרובים של הילדים של אחותה של סמדר, והיא זו שתגדל אותם בנוסף לילדיה.
רועי עידן ז"ל היה צלם ynet. בבוקר מתקפת הטרור עוד הספיק לצלם את מחבלי חמאס צונחים אל קיבוץ כפר עזה שבו התגורר עם משפחתו. זמן לא רב אחר כך נרצח.