3 צפייה בגלריה
אבטחה בזמן ביקור יהודים בהר הבית
אבטחה בזמן ביקור יהודים בהר הבית
כוחות משטרה בהר הבית, בשבוע שעבר. חשש ממהומות בחג הקורבן
(צילום: AFP)
בצל חג הקורבן, שהחל היום (שלישי), משטרת ישראל הגישה בקשה חריגה לפיה היא מבקשת לסגור את מתחם משרדי הווקף במתחם שער הרחמים. הטענה: המקום מהווה נקודה אסטרטגית מבחינת ארגוני הטרור. עוזר המפכ"ל, ניצב-משנה משה פינצי, חתם על תצהיר ובקשה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים בה מבקשת המשטרה לסגור את המתחם. בעבר בתי המשפט נעתרו לבקשה והורו על צמצום הפעילות במתם זה בימי החג, כעת מבקשת המשטרה להאריך את הצו שפקע.
בבקשה צוין כי "על בסיס תשתית ראייתית מוצקה שהוצגה, הארכת תוקפו של הצו חיונית וזאת בשל חשש למימוש פעילות טרור במקום, הממשיך להוות נקודה אסטרטגית רלוונטית מבחינת ארגוני הטרור". במשטרה הזכירו גם את הפרות הסדר הנרחבות במקום במהלך הרמדאן השנה, רק לפני כשלושה חודשים.
3 צפייה בגלריה
תפילות חג הקורבן בהר הבית
תפילות חג הקורבן בהר הבית
תפילות חג הקורבן בהר הבית, אשתקד
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
שבתאי יטען כי פתיחת המשרדים תאפשר לחמאס "לקדם פעילות" בבירה
(צילום: שלו שלום)
"כידוע, משרדים אלה שימשו לפעילות של ארגון טרור ומהווים נקודת אחיזה של ארגון הטרור בהר הבית", הסבירה המשטרה בבקשתה החריגה. עוד ציינו במשטרה כי "אי-מתן הצו עלול להוות סיכון ביטחוני", ועל כן "יש להורות על מתן הסעד. אי-מתן הצו הזמני, עלול ליצור נזק בל יתוקן".
בבקשת נצ"מ פינצי נגד כי גם המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, יטען כי "פעילות ארגון טרור, משמעותה איום על שלומם של אזרחי ישראל. לאור מידע חסוי המקים תשתית ראייתית לכך שמרדי הנתבע שימשו לפעילות של ארגון טרור וקיים יסוד סביר לחשש כי ימשיכו לשמש לפעילות כאמור אם לא יוגבל השימוש בהם".
"תמונת המצב העדכנית, לפיה פתיחת המשרדים עשויה לאפשר לארגון החמאס לבסס ולקדם את פעילותו בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט, לפיכך קיים צורך בהמשך הגבלת השימוש במקום".
ממשטרת ישראל נמסר כי "מדובר בבקשה להארכה נוספת של צו הגבלת שימוש קיים. הבקשה נסמכת על תשתית ראייתית מוצקה המצביעה על חשש למימוש פעילות טרור במקום".