1 צפייה בגלריה
בני נוער מתחסנים בתל אביב
בני נוער מתחסנים בתל אביב
ארכיון. בני נוער מתחסנים
(צילום: רויטרס)
העלייה בתחלואת הקורונה: במקביל לדיונים בנוגע למתן אישור לחיסון שלישי, משרד הבריאות עדכן היום (ג') את קופות החולים ואת בתי החולים כי ניתן לחסן בני 5 עד 11 במקרים חריגים שהוגדרו מראש תחת הקבוצה "מדוכאי חיסון". עיינו כאן במסמך במלואו.
בהודעה שהועברה נכתב כי "קיימים מצבים מיוחדים, בהם ניתן לשקול מתן חיסון בגילאים אלה. זאת כאשר קיימת סבירות גבוהה לתחלואה קשה ואף תמותה בעקבות הדבקה בנגיף קורונה החדש. יודגש, שהמדיניות בשלב זה היא לצמצם אישורים להתוויות פרטניות בבני 5-11 שנים, ולהגבילן לאלה הנמצאים בסיכון מרבי".


במסמך שהועבר צוינו קווים למצבים שבהם הילדים בקבוצת גיל זו עלולים להיות בסיכון מרבי. בין היתר צוינו ילדים הסובלים מהשמנת יתר חמורה עם BMI מעל אחוזון 99% לגיל ומין; הפרעה נוירו-התפתחותית כולל פרכוסים ותסמונות מולדות; מחלת ריאות כרונית קשה; מצב דיכוי חיסוני חמור; אי ספיקת לב או יתר לחץ דם ריאתי.
מוקדם יותר אמר בנושא ראש הממשלה נפתלי בנט: "כמה שפחות נדבר - ככה זה יותר קרוב". השרה מירב כהן אמרה כי הדבר הכי חשוב כרגע לדיור המוגן זה החיסון השלישי. בנט השיב לה: "אנחנו על זה, האמיני לי, כבר חודש. יש דברים שצריך לתת להם להבשיל. אנחנו קרובים מאוד. כמה שפחות נדבר ככה הסיכוי שזה יקרה יותר גבוה. זה עליי".
אתמול אובחנו 2,112 נדבקים חדשים בנגיף. גם שיעור החיוביים הגיע לשיא בגל הנוכחי - 2.3%. מספר החולים שמאושפזים במצב קשה ממשיך לעלות ועמד הבוקר על 138. ביום שלישי בשבוע שעבר היו 62 חולים במצב כזה, ותוך שבוע המספר יותר מהכפיל את עצמו. אתמול נוספו עוד 39 חולים חדשים שמצבם קשה. מדובר במספר החולים הקשים היומי הגבוה ביותר מאז סוף מרץ.