למרות שהממשלה אישרה עוד בסוף יולי את מינויו של בני כשריאל לתפקיד שגריר ישראל באיטליה, האיטלקים העבירו מסרים לא רשמיים לישראל לפיהם הם מסתייגים ממינויו. הסיבה: כשריאל מכהן ברצף מאז 1992 כראש העיר מעלה אדומים הנמצאת מעבר לקו הירוק. בנוסף, הוא שימש בעבר כיו"ר מועצת יש"ע.
על פי הנהלים, אחרי שהממשלה מאשרת מינוי שגריר, הממשלה המארחת אמורה לאשר אותו בעצמה. אלא שעד כה לא הגיע האישור הנדרש מאיטליה. האיטלקים טענו בעזרת צינורות דיפלומטיים שדעתם אינה נוחה ממינוי של אדם שנחשב לבכיר בקרב הנהגת המתנחלים - וכי המינוי עלול לסבך אותם מול האיחוד האירופי.   
2 צפייה בגלריה
בני כשריאל. איטליה חוששת להסתבך מול האיחוד האירופי
בני כשריאל. איטליה חוששת להסתבך מול האיחוד האירופי
בני כשריאל. איטליה חוששת להסתבך מול האיחוד האירופי
(צילום: גיל יוחנן )
הכותרת
הדרמה המשפטית שנשכחה מחכה מעבר לפינה
19:57
המסרים האיטלקיים יוצאי דופן ואף מפתיעים בהתחשב בכך שבאיטליה מכהנת כיום ממשלת ימין בראשותה של ג'ורג'ה מלוני. הממשלה האיטלקית נחשבת כידידותית מאוד כלפי ישראל, אך נראה כי עמדתה בנוגע למינוי השגריר מושפעת מהקונצנזוס הרחב באיחוד האירופי בכל הנוגע להתנחלויות.
כשריאל אמור לצאת לאיטליה רק בקיץ כך שלכאורה יש עוד זמן לנסות ולפתור את המשבר, אך בכירים במשרד החוץ מודים כי "יש כאן בעיה לא פשוטה". נשיא המדינה יצחק הרצוג, כך נודע, התבקש על ידי משרד החוץ להתערב בדיסקרטיות מול ממשלת איטליה כדי שתאשר את המינוי שלו. 
אם אכן המינוי של כשריאל לא יאושר, יהיה זה שידור חוזר למינויו של דני דיין לתפקיד שגריר ישראל בברזיל שנפסל בשל העובדה שהיה בכיר במועצת יש"ע ושהוא מתגורר מעבר לקו הירוק. בעקבות ההתנגדות של ברזיל, נתניהו מינה את דיין לקונסול הכללי בניו יורק.
כשריאל עצמו נערך ליציאה ואף החל בלימודי איטלקית. עם זאת כרגע לא ברור מה יעלה בגורל המינוי, במיוחד בהינתן ששר החוץ אלי כהן מסיים את תפקידו בסוף החודש ומתחלף בשר ישראל כ"ץ.
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "עד כה, לא הוגשה בקשה רשמית מצד מדינת ישראל בנוגע לאישור מינוי השגריר המיועד לאיטליה וכזו צפויה להיות מוגשת בתחילת השנה האזרחית החדשה". מטעמו של כשריאל לא נמסרה תגובה.
2 צפייה בגלריה
אברהם נגוסה. פעילותו למען העלאת בני הפלשמורה עלולה להקשות על מינויו
אברהם נגוסה. פעילותו למען העלאת בני הפלשמורה עלולה להקשות על מינויו
אברהם נגוסה. פעילותו למען העלאת בני הפלשמורה עלולה להקשות על מינויו
(צילום: דנה קופל )
זהו איננו המינוי הפוליטי היחיד שעלול לא לעבור חלק. ביום ראשון הממשלה אישרה את מינוי של חבר הכנסת לשעבר אברהם נגוסה לתפקיד שגריר ישראל באתיופיה. מדובר למעשה בדיל שסגר השר דודי אמסלם המקורב לנגוסה עם שר החוץ כהן. עם זאת, גורמים המעורים ביחסי ישראל-אתיופיה מזהירים שממשלת אתיופיה עלולה שלא לאשר את מינויו של נגוסה עקב פעילותו להעלאת בני הפלשמורה לארץ.
בשבוע שעבר אישרה הממשלה 21 מינויים דיפלומטיים כשמי שבלט בהיעדרו הוא יוש זרקא שאמור היה להתמנות לתפקיד שגריר ישראל בצרפת. המינוי הובא בטיוטה, אך נמשך ברגע האחרון. גם בישיבת הממשלה ביום ראשון השבוע, מינויו של זרקא לא עלה לסדר היום. לדברי גורמים המעורים בנושא, המינוי הורד ברגע האחרון בשל לחצים פוליטיים וניסיון לבחון שוב את מינויו לתפקיד של ח"כ בועז ביסמוט, אופציה שעלתה בעבר וירדה.