1 צפייה בגלריה
סנטה בקולומביה
סנטה בקולומביה
כמעט 20 אלף חולי קורונה מתו בבלגיה, יותר ממחצית מהם בבתי אבות. סנטה קלאוס
(צילום: AFP)
לפחות 27 דיירים בבית אבות בבלגיה מתו מקורונה לאחר שמתנדב שביקר אותם כשהוא מחופש לסנטה קלאוס אובחן כחולה קורונה. התמותה אף צפויה לעלות, שכן 88 דיירים נוספים אובחנו כחולים - ו-40 עובדים בבית האבות נדבקו גם הם.
המתנדב הגיע ב-5 בדצמבר למסיבת חג בבית האבות "המלרייק" בעיר מול שבצפון בלגיה, שכן המנהג הבלגי הוא שסנטה קלאוס מביא מתנות לתושבים ב-6 בדצמבר - שהוא יום ניקולאס הקדוש. עדיין לא ברור אם ההתפרצות במקום החלה באופן ישיר בגללו, אך בעירייה המקומית כבר תקפו את מארגני האירוע "חסרי האחריות לחלוטין", וטענו כי הם שיקרו להם בנוגע לאופי המסיבה.
בעירייה טענו תחילה כי "המתנדב שמר מרחק מהדיירים, לא נשאר במקום יותר מכמה דקות וחבש מסכה. גם הדיירים חבשו מסכה. הוא נכנס רק לשטחים המשותפים, כמו פינות הישיבה". עם זאת, לאחר שנחשפו צילומים מהמקום שהראו כי הדיירים לא לבשו מסכות בעת הביקור, פרסמה העירייה הבהרה. "קיבלנו מידע שגוי מההנהלה", טענו. "אנחנו מתחרטים על כך מאוד. לאחר שראינו את התמונות, עלינו להסיק שמדובר בהרבה מעבר לשגיאה - זהו אירוע חסר אחריות לחלוטין. מעולם לא היינו מאשרים זאת".
מארק ואן ראנסט, וירולוג בולט בבלגיה, דיווח בטוויטר שרוב הזיהומים הגיעו מאותו המקור. עם זאת, הוא הדגיש כי "לא ניתן לומר בוודאות של 100% שהמתנדב הדביק את כולם. ייתכן שהוא עצמו נדבק מאיש צוות במקום".
בלגיה, מדינה של 11.5 מיליון תושבים, נחשבת למדינה שנחלה כישלון חרוץ בהתמודדות עם המגפה. עד כה מתו 19,528 חולי קורונה במדינה, יותר מחצי מהם בבתי אבות - 11,066 בני אדם.