3 צפייה בגלריה
גבר הותקף ברמלה
גבר הותקף ברמלה
ביסט בבית החולים
דסטאו ביסט בן ה-74, שנדרס בסוף חודש מאי על-ידי שני רוכבי אופניים חשמליים ליד קניון רמלה, מת היום (רביעי) מפצעיו בבית החולים שמיר אסף הרופא. שני הרוכבים נמלטו מהמקום, אך המשטרה לא חשבה שמדובר באירוע חשוב מספיק כדי לדווח עליו לציבור, ואף אילצה את המשפחה להיגרר מתחנה לתחנה. עד כה איש לא נעצר, ולמשטרה אין קצה חוט.

ביסט נדרס לפני יותר משלושה שבועות כשהיה בדרכו ללוות קרובי משפחה לתחנת האוטובוס בסמוך לקניון ברמלה, שבה הוא מתגורר. על-פי עדויות, שני רוכבים על אופניים חשמליים הגיחו במהירות לכיוון התחנה. הרוכבים פגעו בו, הטיחו אותו לרצפה ופצעו אותו באורח קשה מאוד. מאז היה מורדם ומונשם, עד שמת מפצעיו היום.
במשך למעלה משבוע במשטרה "לא ידעו" מי חוקר את האירוע, והעבירו אותו מתחנת המשטרה ברמלה לבוחני התנועה - עד שהתיק חזר שוב למשטרה רמלה. לפרק זמן קצר המשטרה עירבה גם את שב"כ, בעקבות חשד שמדובר באירוע על רקע לאומני. יתרה מזאת, במשך יותר משבוע אף חוקר במשטרה לא ניגש למצלמות האבטחה בקניון רמלה כדי להשיג תיעוד מהמקרה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד בן מעוז
עו"ד בן מעוז
"הרוצחים צריכים לדעת שזמנם מוגבל". עו"ד בן מעוז
(צילום: שי אוחיון)
אלמלא התעקשותם של בני המשפחה ועורך דינם בן מעוז להציף את הסיפור, לא הייתם שומעים על המקרה. א', קרוב משפחה שהיה עמו, סיפר ל-ynet בשבוע שעבר: "עמדנו בתחנה כשהאופניים ושני הרוכבים הגיעו במהירות. הוא נפגע, נפל על הרצפה ומהמכה ירד לו דם. חשבנו שהוא מת. הרוכבים ראו ומיד ברחו". א' ועדה נוספת סיפרו מאוחר יותר כי שמעו ששני הרוכבים דיברו בערבית ונמלטו.
ביסט, פנסיונר של חברת "קוקה קולה", שכב דקות ארוכות על המדרכה בטרם פונה לבית החולים אסף הרופא. שוטרים שהגיעו למקום גבו עדויות ראשונות, אבל כאן פחות או יותר הסתיימה העבודה של המשטרה. בתו סיפרה כי "יום למחרת הגענו לעדות במשטרת רמלה, יחד עם עדי ראייה. חיכינו שעות עד שגבו מאיתנו את העדות. אחרי זה אמרו לנו שמעבירים את התיק לבוחני התנועה כי זאת תאונה. כשבדקנו אצל הבוחנים אמרו לנו שמחזירים לרמלה".
3 צפייה בגלריה
תחנת האוטובוס
תחנת האוטובוס
"אין קצה חוט". תחנת האוטובוס שלידה נדרס ביסט
בעוד יקירם נלחם על חייו במחלקה לטיפול נמרץ, מצאו את עצמם בני המשפחה מנהלים חקירה עצמאית. הם הלכו ברחובות בחיפוש אחר מצלמות אפשריות, ובכיוון מסלול הבריחה של רוכבי האופניים. הם גילו כי בקניון ברמלה מכוונת מצלמה לתחנת האוטובוס, אבל נדהמו לשמוע שחוקרי המשטרה כלל לא הגיעו לאסוף את הסרטונים. במשפחה ביקשו מהנהלת הקניון לשמור את צילומי האבטחה.
שבוע לאחר הפגיעה, הודיעו להם שאיש מהמשטרה לא הגיע לקחת את התיעוד. בשבוע שעבר, כשבני המשפחה ניסו לברר מה עשתה המשטרה, נאמר להם כי החקירה חזרה לתחנת רמלה. "אמרו לנו שגם שב"כ בתמונה מחשש שזה אירוע לאומני", סיפרה הבת. מחדלי החקירה, והעובדה שהמשטרה גררה רגליים, הביאה לכך שיותר משלושה שבועות אחרי הדריסה, לא נעצר חשוד. או כפי שאמרו במשטרה למשפחה: "אין לנו קצה חוט".
עורך הדין של המשפחה, בן מעוז, אמר כי "רוצחיו של דסטאו - שדרסו והותירו אותו להתבוסס בדמו - צריכים לדעת היטב כי זמנם מוגבל. אנו נפעל במרץ ולא נרפה ידינו עד שהם יובאו לדין וישלמו על מעשיהם הנפשעים. אני דורש ממשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לפעול ללא דיחוי ובכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת לתפוס את הרוצחים הנתעבים ולשכך במעט את הכאב של המשפחה האבלה".
מהמטה לביטחון רמלה נמסר כי "מי שחשב שהשקט חזר לרחובות רמלה טועה ובגדול. המשטרה וראש העיר מנסים לצייר מציאות שקרית שמתפוצצת לנו בפנים שוב ושוב. דסטאו ביסט החזיר את נשמתו בזמן שצעד ברחובות רמלה. הגיע הזמן שראש העיר יפסיק להתחבא וייתן תשובות".
בשבוע שעבר מסרה המשטרה: "מדובר בתאונת דרכים שנסיבותיה מצויות בחקירה ואנו נמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".