טרור האבנים ביהודה ושומרון: שלושה כלי רכב שנסעו אתמול בגוש עציון, סמוך לכפר תקוע, נפגעו מזריקות אבנים - תקריות שבהן נפצעו שתי נשים באורח קל. הנפגעות סיפרו ל-ynet כי התקרית יכלה להסתיים בצורה חמורה הרבה יותר: " זה סלע ממש בגודל של חצי בלוק".
5 צפייה בגלריה
רכבים מנופצים לאחר פיגועי אבנים בגוש עציון
רכבים מנופצים לאחר פיגועי אבנים בגוש עציון
אחד הרכבים שנפגעו
"היא נסעה מתקוע לאלעזר והייתה לבדה ברכב", סיפרה אמה של הילה לם, שנפצעה באורח קל. "היא לא ראתה כלום בכביש, ופתאום סלע התנפץ על הזכוכית. היא נבהלה והמשיכה בנהיגה עד לכניסה לאפרת, כשבמקביל התקשרה אלינו כדי שנצא לפגוש אותה. הזעקנו אמבולנס שפינה אותה לבית החולים. היא אמרה לי - 'הייתי יכולה למות'. לא הגיוני שילדה צעירה תחווה אירוע כזה בדרך הביתה, הלוואי שנוכל לנסוע בביטחון בארץ שלנו ולא לדאוג מכך שיזרקו עלינו אבנים".
5 צפייה בגלריה
תם ומלאכי זמיר
תם ומלאכי זמיר
"פחדנו ונבהלנו מאוד". תם ומלאכי זמיר
5 צפייה בגלריה
הדרה פרץ
הדרה פרץ
"כל החלון והמראה התנפצו לגמרי". הדרה פרץ
מיד אחרי הילה הגיע גם רכב של בני הזוג תם ומלאכי זמיר, שגם הם נפגעו. "באמצע הדרך הבחנתי בדמות של נער בצד הדרך, שהיה עם חצי פנים מכוסות", סיפרה תם. "אפילו אמרתי למלאכי שייזהר כדי שלא ידרוס אותו בטעות - ואז קלטתי שהנער מניף את היד עם משהו, ופתאום חטפתי בום לרכב. החלון התנפץ עליי. ראיתי את הסלע שבריר שנייה קודם ולקחתי את הראש אחורה כדי שלא תפגע בי. צעקתי למלאכי לנסוע, פחדנו ונבהלנו מאוד".
"קרה לנו נס גדול", הוסיפה תם. "זה בקלות יכול היה להיגמר אחרת לגמרי. זה סלע ממש בגודל של חצי בלוק. היינו יכולים לסיים את הסיפור הזה אחרת, אנחנו בתחושת הודייה מאוד גדולה. מצד שני, יש פה דור שלא מפחד מכלום - הם יודעים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים ואף אחד לא מפסיק אותם. אבנים הורגות".
הדרה פרץ (16), טרמפיסטית שעלתה לרכבם של בני הזוג זמיר, סיפרה גם היא על רגעי האימה. "שמעתי בום חזק", אמרה. "תם צעקה לבעלה לנסוע, היה לחץ ברכב. כל החלון והמראה התנפצו לגמרי, עפו עליי רסיסים ונחתכתי בפנים. היה לי ממש נס שזה לא חדר פנימה ושהנהג לא איבד שליטה. כשהגענו לצומת חיילים טיפלו בנו".
"אני ילדה צעירה שרק רצתה לחזור הביתה, זה מתסכל", הוסיפה. "אין כל-כך מה לעשות במקרה כזה". גם אחרי הרכב של בני הזוג זמיר נפגע רכב נוסף, מקרה שהסתיים עם נזק בפח וללא נפגעים.