"יש התפתחות בחקירה, הראיות התחזקו": כך אמר הבוקר (שלישי) נציג המשטרה בפתח דיון הארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב של סוכן הדוגמניות שי אביטל, החשוד בביצוע עבירות מין בשתי נשים. למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של אביטל בעשרה ימים, בית המשפט קבע כי הוא יישאר מאחורי סורג ובריח שלושה ימים נוספים. לדברי נציג המשטרה, "מאז הארכת המעצר הקודמת ביצענו פעולות חקירה רבות. אם בדיון הקודם היינו במעבר לחשד סביר, מאז הראיות התחזקו".
אביטל חשוד בעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית ומעשה מגונה תוך שימוש בכוח או איומים. במשטרה התנגדו לשחרר את סוכן הדוגמניות לביתו. "קיים חשש שהוא ישבש את החקירה וידיח עדים", אמר נציג המשטרה. החוקר ציטט מתמלילי החקירה: "אביטל הודה שניסה לברוח מהארץ. הוא אמר בחקירתו 'פחדתי פחד מוות, עברתי ממקום למקום (בחו"ל) כי פחדתי שתעצרו אותי'".
3 צפייה בגלריה
שי אביטל בהארכת המעצר
שי אביטל בהארכת המעצר
שי אביטל, היום בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי בדיון היום
(צילום: מוטי קמחי)
במהלך הדיון אמרו באי כוחו של אביטל, עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי, כי יש לשחרר אותו לחלופת מעצר. מעצרו של אביטל הוארך כאמור בשלושה ימים נוספים בהסכמת המשטרה ופרקליטיו, שבתומם הוא יובא שוב לבית משפט, אז גז ונהרי יציגו בפני השופטת חלופת מעצר.
השופטת אביטל אמסלם ציינה בהחלטתה להאריך את מעצרו של אביטל בשלושה ימים נוספים: "מצאתי כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות. מתקיימת עילת מעצר מסוג מסוכנות, על אף שאינה בעוצמה גבוהה. מתקיימת עילת מעצר נוספת בשל חשש מהימלטות מהדין, ובכך סיכול המשך החקירה". בדיון הבא יישקל שחרורו של אביטל למעצר בית.
בדיון הראשון בבית המשפט בעניינו של אביטל, שהוסגר בסוף השבוע שעבר מהולנד לישראל, הוחלט להאריך את מעצרו בשבעה ימים. במהלך הדיון הקודם טען אביטל בתגובה לאחת מהתלונות נגדו כי "זה היה בהסכמה מלאה".
אחרי הסגרתו של אביטל לישראל, הגישו נגדו עוד שתי צעירות תלונות במשטרה בגין עבירות מין. לפי ההערכות, כתב האישום שיוגש נגד אביטל יכלול שתי נשים בלבד - כפי שצוין בבקשה הבינלאומית להעברתו מהולנד לארץ. אם בתלונות החדשות יימצאו ראיות, הן יתווספו בשלב מאוחר יותר לכתב האישום בהסתמך על קבלת אישור לכך מהרשויות בהולנד.
3 צפייה בגלריה
שי אביטל בהארכת המעצר
שי אביטל בהארכת המעצר
(צילום: יריב כץ)

אביטל זומן לראשונה לחקירה בתחילת אוקטובר 2021, אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כ-30 נשים שהתלוננו כי הוא הטריד אותן מינית. עם זאת, מאז אותו זימון, אביטל עזב את הארץ. 26 תלונות הוגשו נגדו לבסוף, אך רק שתיים מהן הבשילו כאמור לכדי בקשת ההסגרה, שהובילו למעצרו באמסטרדם באוגוסט האחרון.
בחודש שעבר אישר בית המשפט המקומי באמסטרדם לקבל את בקשת הסגרתו לישראל של אביטל. צו המעצר הבינלאומי של המדינות החברות באינטרפול נגדו הוצא כשלושה חודשים לפני מעצרו, ולדברי המשטרה התנהל מאז מבצע מעקב מודיעיני שבו נוטרו תנועותיו בין כמה מדינות באירופה.