1 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו
(צילום: אלעד מלכה, חורחה נובומינסקי)
רחוקים מפתרון: הולך ואוזל שעון החול לאישור תקציב המדינה, ואיתו פתרון המחלוקות בקואליציה, ובליכוד ובכחול לבן טרם נמצאה הנוסחה שתאפשר את המשך תפקודה של ממשלת האחדות. שלשום (יום ב') התכנסו נציגי שתי המפלגות לדון על הנושאים שבמחלוקת אולם האווירה הייתה טעונה, ובשונה מהפגישות הקודמות בנושא - נדמה היה שדווקא מתרחקים מהבנות שישימו סוף למשבר.
למרות לוח הזמנים הצפוף, המחייב על פי חוק את אישור התקציב לכל המאוחר עד 25 באוגוסט, אתמול לא קיימו הצדדים פגישה נוספת, ויש מי שטוען שמדובר במריחת זמן.
סלע המחלוקת נוגע עדיין לעניין המינויים הרגישים, ובעיקר זה של היועץ המשפטי לממשלה, המצוי באחריותו של שר המשפטים אבי ניסנקורן (מנדלבליט מסיים כהונה בפברואר 2022), ומפכ"ל המשטרה, המצוי בסמכותו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מינוי שמתעכב כבר יותר משנה. מינוי נוסף שממתין להחלטה בזמן הקרוב הוא של פרקליט מדינה - תפקיד שטרם אויש מאז דצמבר אשתקד.
הנושא עדיין טעון משום שההסכם הקואליציוני קובע שהמינויים ייעשו בהסכמה ולכל צד תהיה זכות וטו על מינוי גם אם הוא מצוי בתחום סמכותו של שר מהמפלגה האחרת.

עיקר הדיונים עוסקים בשאלה איך ייבחרו המועמדים לתפקיד והאם יינתן משקל גדול לדרג המקצועי - או שמא הפעם יקבלו הפוליטיקאים יותר השפעה מבעבר.
בכחול לבן מבהירים שנושא המינויים הוא קו אדום שעליו לא יתפשרו, בין היתר בשל מצבו המשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואילו בליכוד מאשימים ששר המשפטים ניסנקורן הוא זה שמטרפד הבנות שניתן להגיע אליהן.
כך או כך בהמשך השבוע ינסו הצדדים להגיע שוב להידברות על מנת למנוע בחירות, אף שגורמים פוליטיים אומרים שבשלב זה התמונה עדיין נראית קודרת.
בתוך כך, ועדת הכספים של הכנסת תמשיך לדון בחוק שיאריך את אישור מועד התקציב ותשלים את הכנתו לקריאה שנייה ושלישית במליאה. לא ברור אם הכנסת תתפזר לבחירות מבלי להאריך את המועד, או שהמהלך יידחה לאחרי אישור החוק.
פורסם לראשונה: 22:30, 18.08.20