ירי על הבירה ביום ירושלים: חרף מטח הרקטות של חמאס אחר הצהריים (יום ב') מרצועת עזה לעבר ירושלים והסביבה, המשטרה הודיעה שאירועי יום ירושלים ובמרכזם צעדת ריקוד הדגלים ימשיכו להתקיים כרגיל. "בתום הערכת מצב הוחלט לאפשר את המשך קיום האירועים", נמסר.
זמן קצר קודם לכן, ובעקבות נפילות באזור, פנה מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן למארגני צעדת ריקוד הדגלים בבקשה לפזר את המשתתפים. המשטרה חסמה את הגישה מדרך בר-לב לשער שכם כדי למנוע ניסיון של צועדים לעבור דרכו. אולם כעבור שעה קלה, כאמור, הוכרז על המשך קיום האירועים.
2 צפייה בגלריה
אזעקות באזור ירושלים
אזעקות באזור ירושלים
אזעקות באזור ירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
2 צפייה בגלריה
פינוי חברי הכנסת מהמליאה למרחב מוגן
פינוי חברי הכנסת מהמליאה למרחב מוגן
פינוי חברי הכנסת מהמליאה למרחב מוגן
ב-18:00 נשמעו אזעקות בירושלים, בית שמש וביישובי האזור. נורו שבע רקטות, מתוכן אחת יורטה על ידי כיפת ברזל. זאת עם פקיעת האולטימטום שהציבה הזרוע הצבאית של חמאס לישראל להסיג את כוחות הביטחון מהר הבית ומשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. מערכת כיפת ברזל הופעלה. מדובר צה"ל נמסר כי "הפרטים בבדיקה". כעבור זמן קצר שוגרו מטחים גם לעבר שדרות והמועצה האזורית שער הנגב.
האזעקה באזור ירושלים נשמעה גם ביישובים בית נקופה, מבשרת ציון, מוצא עילית, קיבוץ צובה, אבו גוש, גבעת יערים, עין נקובא, עין ראפה, רמת רזיאל, הר אדר, מעלה החמישה, קריית ענבים, קריית יערים, כסלון.
האזעקה נשמעה גם במשכן הכנסת, והח"כים פונו מהמליאה. עם הישמע האזעקות, צעירים פלסטינים בשער שכם ובשכונת שייח ג'ראח השמיעו קריאות שמחה ומחאו כפיים. משתתפי צעדת "ריקוד דגלים" התפנו ותפסו מחסה.
מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובהמלצת גורמי הביטחון, מצעד הדגלים המסורתי ליום ירושלים לא יכלול מעבר בשער שכם. ההחלטה על שינוי נתיב המצעד התקבלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות המלצת השב"כ וצה"ל, ובניגוד לדעת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי.
פורסם לראשונה: 18:33, 10.05.21