התאחדות הסטודנטים הארצית פנתה הבוקר (שני) לממשלה ודרשה להסדיר בהקדם את נושא נשיאת הנשק האישי בקמפוסים, המרחבים המוגנים במוסדות האקדמיים והאבטחה במכללות. בנוסף, ההתאחדות דרשה להעביר תקנות לשעת חירום למיגור תמיכה בטרור בקמפוסים. "סטודנטים רבים מביעים חשש אמיתי לביטחונם, ופעולות אלו נדרשות על מנת להבטיח להם ביטחון במוסדות האקדמיים", אמר יו"ר ההתאחדות אלחנן פלהיימר.
2 צפייה בגלריה
פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטה העברית
פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטה העברית
"החשש לגיטימי, ולא ניתן לסטודנטים להרגיש לא בטוחים במוסדות הלימוד"
(צילום: האוניברסיטה העברית)
במכתב לשר הביטחון יואב גלנט, שר החינוך יואב קיש, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא, ציין פלהיימר כי "מאז הטבח שאירע ב-7 באוקטובר תחושת הביטחון האישי בקרב כלל חלקי החברה הישראלית התערערה מאוד, ולא ניתן להתעלם מכך גם על רקע שנת הלימודים שנפתחה במוסדות האקדמיים". לדבריו, "החשש בקרב הסטודנטים לגיטימי על רקע המלחמה, וההתאחדות הארצית לא תיתן להם להרגיש שהם לא בטוחים במוסדות הלימוד בהם הם מבלים שעות וימים ארוכים, ולעיתים אף יותר מאשר הם נמצאים בבתיהם או במקום עבודתם".
פלהיימר קרא לנקוט בצעדים משמעותיים והכרחיים לשמירת ביטחון הסטודנטים, ודרש לתקן את החוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים . לדברי ההתאחדות, החוק הקיים לא מחייב מכללות אקדמיות להסדרי אבטחה מקיפים הכוללים מאבטח שאמון על בדיקת הנכנסים למוסדות, אלא רק באוניברסיטאות. בנוסף, מכללות רבות לא שוכרות שירותי אבטחה מספקים, מה שלרוב מוביל לחוסר הקפדה על בדיקת הנכנסים.
2 צפייה בגלריה
ועידת החינוך
ועידת החינוך
"יש לפעול למיגור התמיכה בטרור במוסדות האקדמיים". אלחנן פלהיימר
(צילום: דנה קופל)
הם ציינו כי המוסדות להשכלה גבוהה גובים תוספת תשלום עבור אבטחה, בסכומים הנעים בין 500 עד 900 שקלים לשנה, והבהירו כי יש לחייב את כלל המכללות במדינה לשכור שירותי אבטחה ולבדוק את כלל הנכסים למוסדות.
בנוסף, ההתאחדות דרשה לדאוג למרחבים מוגנים, "לנוכח המצב במדינה והאיומים הקיימים מכלל החזיתות". במכתב ששלחו ציינו כי רק לפני כשבוע נפלו רסיסים רבים באחת המכללות במרכז הארץ, והוסיפו: "על מערכת הביטחון ובכללותה פיקוד העורף להגיע לביקורת נרחבת על מנת לוודא, לבקר ולהכשיר את המבנים המוגנים בכלל המוסדות האקדמיים, אוניברסיטאות ומכללות כאחד".
בנוגע לעליית בתמיכה בטרור במוסדות האקדמיים, בהתאחדות דרשו לפעול "למיגור התמיכה בטרור", וציינו כי "מאז הטבח הנוראי, חלה עלייה מחרידה בתמיכה בגלוי ובנסתר". עוד נכתב: "התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית לא תיתן שתומכי טרור יהיו חלק מהאקדמיה. לא ייתכן כי סטודנטים אשר מחרפים נפשם למען המדינה ייאלצו להתמודד עם קריאות המסיתות לטרור בתוך קמפוסים במדינת ישראל. אנו קוראים לקבינט המדיני-ביטחוני להעביר תקנות לשעת חירום במסגרתם יוקם חמ"ל ייעודי לטיפול ומיגור התופעה בכלל המוסדות. פעילות אותם חמ"לים תהיה אקטיבית ועליה להיות מתוקצבת ובעלת תקנים מספקים".
בנוגע לנשיאת הנשק במוסדות האקדמיים, ציינו בהתאחדות כי יש להסדיר את הנושא "מתוך דאגה לחייהם של כלל השוהים במקום". בנוסף, בהתאחדות ביקשו להקים כיתת כוננות לסטודנטים בכל אחד ממוסדות הלימוד האקדמיים בארץ, וציינו כי "נושא זה חייב לבוא בשיתוף פעולה עם קציני הביטחון במוסדות ומשטרת ישראל, מתן הכשרות מתאימות ושמירה על כשירות מבצעית.
"המחויבות של כולנו היא להבטיח את ביטחונם של כלל אזרחי מדינת ישראל, לרבות הציבור הסטודנטיאלי שפוקד את האוניברסיטאות והמכללות מידי יום. אני סמוך ובטוח כי תעשו את כל שנדרש ומתבקש מכם על מנת לספק את מעטפת הביטחון הנדרשת", סיכם פלהיימר.