בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (שלישי) בחמישה ימים את מעצרה של זיוה משיח בת ה-62 מחולון, מנהלת "גן אולימפי" בעיר, בחשד להתעללות בתינוקות ופעוטות. לטענת המשטרה, החשדות נגד משיח נובעים מ"חקירה מאומצת ועיבוד של מאות שעות הקלטות מהגן". משרד החינוך הוציא צו הפסקה מנהלי למקום, לתקופה של 60 ימים.
אם לתינוק בגן סיפרה ל-ynet כי "הכנסתי את הילד בגיל 9 חודשים לתינוקיה, ופשוט התחלתי לראות שינויים מאוד חמורים בהתנהגות שלו, מעבר למה שמצופה מילד שנכנס לגן. הוא היה חוזר אפאתי, למרות שמדובר בילד תקשורתי מאוד. היו אומרים לי שהוא ישן הרבה ואכל מצוין, אך בפועל הוא היה מגיע מותש ורועד לקבל אוכל מרוב שהיה רעב. בלילות הוא היה מתעורר כל חצי שעה עם צרחות אימה כאילו הוא בוער. פעם הוא חזר עם שריטות, וכששאלתי את הגננת היא לא ידעה מהיכן הגיעו".
1 צפייה בגלריה
זיוה משיח
זיוה משיח
זיווה משיח
בהמשך שיתפה האם את תחושותיה, והסבירה כי "בהתחלה פשוט הכחשתי את זה. אחר כך שמעתי בהקלטות איך הוא בוכה במשך שעות ופשוט מתעלמים ממנו. מי יכול לעכל את התחושה שפגעו לו ביקר מכל? הילד לאט לאט חוזר לעצמו, אחרי שהוא יצא מהגן".
נציג המשטרה אמר בדיון בבית המשפט כי מדובר בתלונה שהתקבלה ממשרד החינוך, לאחר שהנושא הובא לידיעתו על ידי ההורים בגן. לדבריו, הסרטונים מהגן שבהם נצפית משיח מבצעת את העבירות שמיוחסות לה הוטחו בפניה בעת שנחקרה. משיח מסרה את גרסתה, והשיבה בין היתר כי במצלמות האירועים נראים חמורים מכפי שהם באמת. לפי נציג המשטרה, בחלק מהשאלות שמרה משיח על זכות השתיקה. עורך דינה של משיח טען מנגד כי "מדובר באישה בת 60 ללא עבר פלילי, שמגדלת דורות של ילדים במשך 40 שנה. היא לא מהווה סכנה ולא יכולה לשבש את החקירה, לעצור אותה זה לשים אותה עם עבריינים אמיתיים".
השופטת רווית פלג-דיין כתבה בין היתר בהחלטה להאריך את מעצרה של משיח כי "משיח הינה גננת האחראית על בני 7 חודשים עד שלוש שנים. לא פעם היא פעלה נגד הקטינים המצויים במשמורתה באופן כוחני, למשל כשלקחה פעוט והטיחה אותו על גבי כיסא. בפעם אחרת היא השכיבה תינוק והחלה לטפוח על גבו. בהמשך הטפיחות הלכו והתחזקו בצורה שנראית אגרסיבית. כך נראה בסרטונים. באירוע אחר נצפה כי ניתנות שתי סטירות בכל לחי לפעוט. במקרה אחר היא ניסתה להרים ילד מהריצפה ומשכה אותו בידו עד כדי כך שהיד הסתובבה. די בתיאור אירועים אלה כדי ללמד על מסכת אירועים המחזקת את החשדות נגדה להתעללות פיזית בחסרי ישע".
כמה שעות לאחר הדיון הודיעה המשטרה על עוד מעצר של חשודה נוספת בפרשה. מדובר בסייעת בת 51 מתל אביב, שעבדה בגן. בסיום חקירתה הוחלט לעצור אותה ומחר היא תובא לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרה. גורם המעורה בחקירה אמר כי "כל צוות הגן צפוי להיחקר. מדובר בפרשה עם התפתחויות והסתעפויות".
חן קובריץ, ממטה המאבק למען הילדים, מסרה: "אם הייתה גישה להורים למצלמות, כבר באותו הרגע הסבל לכאורה של הילדים הללו היה נמנע. תיקון חוק המצלמות במעונות היום, כך שתהיה גישה למצלמות גם להורי הילדים, חייב לעבור גם בקריאות הבאות כדי למנוע עוד ועוד פגיעה בילדים חסרי ישע".