למרות מספר המאומתים לקורונה שממשיך להיות גבוה, חבר הכנסת יבגני סובה (ישראל ביתנו) טען היום (ראשון) באולפן ynet כי יש שינוי גדול במדיניות הקורונה בממשלה הזו. "אחרי שלושה סבבים וסגרים, נכנסו לראשונה לחגים בלי סגר, ששבוע שלו עולה 3 מיליארד שקל. צריך לחיות לצד הקורונה".
-יותר מאלף בני אדם מתו מהמגפה במשמרת שלכם, מה אתה אומר למשפחות שלהם? "יש אחריות קולקטיבית לממשלה, אבל אנחנו שקופים בניגוד לממשלה הקודמת, שהחלטות בה התקבלו בכל מיני גוונים פוליטיים. פה יש שקיפות מלאה".
2 צפייה בגלריה
יבגני סובה בריאיון באולפן
יבגני סובה בריאיון באולפן
"הרבה מידע מהדיונים הציבור לא מבין". ח"כ יבגני סובה
(צילום: יריב כץ)



-למה הנתונים על הבוסטר לא היו שקופים כמו של ה-FDA והציבור לא יכול לשמוע את הדיונים? "אני לא נגד שקיפות, אבל הרבה מידע בדיונים האלה הציבור לא מבין ולכן אתה שומע כל מיני פיסות מידע ועל פי זה אתה שומע כל מיני אנשים שמנסים לנצל לכיוונים שלהם. נחמן אש הגיע לפני מספר שבועות לכנסת והציג נתונים מלאים, אני מניח שבעוד שבועיים כשהכנסת תחזור לפעילות ועדת הבריאות תעסוק בקורונה כי זה תפקידה".
סובה סיפר כי בממשלה לא מתכוונים לחכות לרגע האחרון כדי להעביר את התקציב בכנסת. "צריך להפריד בין התקציב לחוק ההסדרים. אם התקציב לא עובר עד 14 בנובמבר אין ממשלה, נעביר אותו שבוע לפני ולא נשאיר לרגע האחרון. תמיד אומרים בפוליטיקה שהלילה האחרון קובע, אנחנו נעביר תקציב בתחילת נובמבר".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן במליאת הכנסת
אביגדור ליברמן במליאת הכנסת
ליברמן. "העביר הכי הרבה תקציבים"
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
עם זאת ח"כ סובה הודה ש"האויב הכי גדול של קואליציה זה האגו והוא יכול לצוץ. הקואליציה הזאת מצד אחד מתגבשת ואנחנו שלושה חודשים עובדים, למדנו להכיר אחד את השני יותר טוב. אבל זו קואליציה של 8 סיעות וכל סיעה יש לה אג'נדה משלה. עם האגו לא נעביר תקציב וכל אחד צריך להניח אותו בצד".
סובה אף הודה כי ישנם סדקים בקואליציה בנוגע לתקציב. "למשל חוק הקנאביס שלא עבר", אמר. "הרי ברור שברגע שאתה מחליט כשאתה מנהל מו"מ קואליציוני ומגיע לסיכום שהחוק הזה צריך לעבור, וביום שזה צריך לעבור זה נופל - יש בעיה. "מכל מרכיבי הקואליציה היום נדמה לי שליברמן העביר הכי הרבה תקציבים אבל מצד שני רוב האנשים וגם אני בחיים לא העבירו תקציב בכנסת, צריך משמעת קואליציונית הדוקה, זה הנחת האגו בצד והכי חשוב זה 61 האצבעות שצריכים כדי להעביר את חוק ההסדרים והרפורמות".
-יהיה משבר? "לא, אנחנו יודעים להתגבש ולהתכנס. אני לא מבטיח שב-100% זה יעבור כי לוח הזמנים מאוד צפוף והרבה פעמים ראשי הוועדות צריכים לקבל החלטות, וזמן זה המשאב הכי יקר שלנו".