לפחות שניים מאנשיהם נהרגו הלילה, בהם מפקד הארגון שחוסל - והיום חברי "גוב האריות" יצאו מהמסתור כדי להשתתף בהלוויה ההמונית של חמשת ההרוגים בשכם. החמושים נראו רעולי פנים בהלוויה, שבמהלכה נשמע ירי ללא הפסקה. בתיעוד מהמבצע הלילי החריג בקסבה, שיעדו היה מנהיג הארגון ודיע אלחוח שחוסל, נראים הכוחות נכנסים לקסבה של שכם בזמן שמושלכות לעברם אבנים, וכשעל הדרכים צמיגים ופחי אשפה בוערים.
שר הביטחון בני גנץ, בדברים שנשא בחטמ"ר שומרון, אמר: "הגעתי לכאן לאחר הערכת מצב עם הרמטכ"ל וראש השב"כ. מעבר למעקב הצמוד שלי במהלך הלילה באתי לקבל סקירה על הביצוע בלילה ועל ההיערכות להמשך הפעילות באיו"ש בכלל ובשומרון בפרט, שמטרתה להגן על אזרחי ישראל. כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פועלים 24 שעות ביממה בכל מקום שיידרש. לא נשלים עם מציאות של טרור באף אחת מחזיתות הפעולה שלנו".

6 צפייה בגלריה
הלוויות בשכם
הלוויות בשכם
הלוויות בשכם
(צילום: AFP)

"מי שינסה לפגוע בחיי אזרחי ישראל יסיים בכלא או בקבר, לא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים", הדגיש גנץ וציין כי הפעולה בקסבה של שכם נגד "גוב האריות" "נשענה על מודיעין מדויק, על מפקדים מנוסים ולוחמים נחושים. כשישבנו בימים האחרונים על התוכניות המבצעיות לפני שאישרתי את הפעולה הלילה, ידעתי שיש על מי לסמוך". ברמיזה לפעולה הנרחבת, שבוע לפני הבחירות, אמר שר הביטחון כי "מה שמכתיב את השיקולים זה רק הצורך הביטחוני והמשימה הביטחונית".
גנץ אמר כי "מדינת ישראל פועלת אך ורק נגד טרוריסטים ולא נגד אזרחים פלסטיניים. מי שמביא לפגיעה בשגרת החיים של התושבים הפלסטינים הם מחוללי הטרור עצמם. מדינת ישראל מעוניינת בשקט וביציבות, וככל שהשליטה של הרשות הפלסטינית בשטחים שלהם תהיה טובה יותר - כך ייטב לנו".


6 צפייה בגלריה
תאמר אלכילאני ודיע אלחוח גוב האריות שכם
תאמר אלכילאני ודיע אלחוח גוב האריות שכם
ודיע אלחוח (משמאל) עם תאמר אל-כילאני, שחוסל גם כן
6 צפייה בגלריה
ביתו של ודיע אלחוח גוב האריות שכם
ביתו של ודיע אלחוח גוב האריות שכם
ביתו של ודיע אלחוח בשכם
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
ביתו של ודיע אלחוח גוב האריות שכם
ביתו של ודיע אלחוח גוב האריות שכם
פנים הבית של אלחוח
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
רכב שרוף בשכם
רכב שרוף בשכם
רכב שרוף הבוקר, אחרי פעילות הכוחות
שר הביטחון ציין כי בפעולה בשכם "פעלנו בעצמנו ולא בשיתוף פעולה עם הפלסטינים. אנחנו עושים תיאום ביטחוני עם הרשות הפלסטינית בכל יהודה ושומרון, הדבר הזה נכון גם למרחב של שכם וגם למקומות אחרים. בכל מקום שהם לא פעלו - אנחנו פעלנו, וכך אנחנו עושים בשכם ובג'נין וכל מקום. אנחנו חושבים שתיאום הפעילות הוא חשוב, אבל לא סומכים על הפלסטינים שיגנו עלינו.
בתוך כך, ראש הממשלה יאיר לפיד אמר כי "מטרתנו הייתה ונותרה לפגוע פגיעה קשה ומתמשכת בטרור בג'נין ובשכם, ובכל מקום אחר שבו יצמחו קיני טרור. אנחנו לא נרפה לרגע. לא נאפשר את קיומם של ארגוני טרור שפוגעים באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל".
הוא הוסיף: "חיסולו של ראש ארגון 'גוב האריות' ודיע אלחוח - לצד מחבלים נוספים - הוא תוצאה של פעילות משותפת של כוחות הביטחון הלילה בשכם. כחלק מהפעולה, נפגעה קשה מעבדת הטרור של הארגון. מדובר במכה מדויקת וקטלנית בלב תשתית טרור שמנסה לבצע פיגועים. אני מברך את כוחות הביטחון שפועלים יום ולילה למען שלום כלל אזרחי ישראל. ידע כל מי שמנסה לפגוע בנו, שדמו בראשו".
6 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בישיבת ממשלה
יאיר לפיד בישיבת ממשלה
"לא נהסס לפעול מול הטרור בכל מועד ומקום". לפיד
(צילום: רויטרס)
לפיד פנה אל מפקדי צה"ל, שב"כ וימ"מ שפעלו הלילה בשכם, ואמר כי "לא נהסס לפעול מול הטרור בכל מועד ומקום. אזרחי ישראל ישנים טוב בלילה כשאתם והכוחות נמצאים בשטח. שמרו על אנשיכם והמשיכו במשימת ההגנה על המדינה".
חבר הנהגת תנועת חמאס בחו"ל, סמי אבו זוהרי, אמר לאחר המבצע בשכם כי "יהירות הכיבוש לא תצליח לשבור את רצון העם הפלסטיני". לדבריו, "דמם המבורך של חללי שכם החזיר את החשיבות לפרויקט ההתנגדות, והוכיח את חיוניותו ואת יכולתו להמשיך בעימות עם האויב למרות כל ההגבלות".

בחודשים האחרונים מתנהלים כמעט מדי לילה חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים באזור שכם ובג'נין, שמסתיימים בהרוגים בצד הפלסטיני. לדברי גורמי ביטחון, ב"גוב האריות" יש רק בין 20 ל-30 איש - ו"מעת לעת מצטרפים אליהם בחורים שהם לא באופן מלא חלק מההתארגנות. זה לא משהו מאורגן ומשהו בהתהוות". אותה חוליית טרור - שבמערכת הביטחון אישרו שעד הלילה עמד בראשה אותו אלחוח שחוסל - ביצעה בחודש וחצי האחרונים לא פחות 20 פיגועי טרור.
"עד הלילה הרגנו שניים-שלושה מחבלים בכירים מתשתית הטרור של גוב האריות, עצרנו חמישה ובמקביל גם המנגנונים עצרו כמה. הלילה נכנסנו קרקעית לקסבה, מקום שהם חשבו שהוא בטוח עבורם", הוסיפו גורמי ביטחון והתייחסו גם לחיסולו של תאמר אל-כילאני, בכיר נוסף בחוליה, חיסול שיוחס לישראל. "הפיצוץ שהיה שלשום והפעילות הלילה הם המשך הרדיפה אחריהם, כשהמטרה היא להחזיר את שכם למצב הקודם, כך שהיא לא תהפוך לג'נין".