חברי חד"ש בחרו היום (שבת) את איימן עודה לעמוד בראש המפלגה גם בבחירות הקרובות, ולמרות שעורך הדין ויאם שביטה התמודד מולו בצעד שנראה יותר סמלי, עודה זכה ל-75% מקולות הבוחרים.
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ממשיך לעמוד בראש הרשימה המשותפת. איימן עודה
(צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת)
הפריימריז נערכו בשפרעם בהשתתפותם של כ-1,000 צירי הוועידה של המפלגה, והתקיימו תחת הכותרת "בכנסת ומחוצה לה, החזית מחויבת למען שלום, שוויון וצדק חברתי". למקום השני הגיעה חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן, שעלתה לסיבוב השני עם ראש מועצת כפר יאסיף, שאדי שווירי, וקיבלה 53% מהקולות.
למקום השלישי נבחר חבר הכנסת עופר כסיף שזכה ל-67% מקולות המועמדים, ובמקום הרביעי והלא ריאלי בינתיים נבחר חבר הכנסת לשעבר יוסף עטאונה, נציג הנגב.
4 צפייה בגלריה
הפריימריז במפלגת חד"ש
הפריימריז במפלגת חד"ש
ההכרזה על התוצאות
חד"ש היא המפלגה הגדולה ביותר מבין מרכיבי הרשימה המשותפת, ובעקבות תוצאות הפריימריז בבל"ד שבהם זכה חבר הכנסת סמי אבו שחאדה, נראה שגם הפעם הרשימה המשותפת לא תשתנה ותרוץ באותו ההרכב יחד עם אחמד טיבי שממשיך להנהיג את מפלגת תע"ל.
במפלגת רע"מ של מנסור עבאס נשמו לרווחה עם פרסום התוצאות. גורמים בכירים במפלגה אמרו ל-ynet כי עם רשימת המועמדים של המשותפת נראה שהמפלגה "תמשיך לשרת את אותה האג'נדה, ולכן האיחוד מחדש לא עומד על הפרק.
4 צפייה בגלריה
ח"כ עאידה תומא סלימאן
ח"כ עאידה תומא סלימאן
"אמשיך להיאבק נגד הכיבוש, אלימות נגד נשים ולמען צדק חברתי". תומא-סלימאן
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
איימן עודה הודה לבוחריו לאחר הפריימריז ומסר: "‏תודה לחברי ולחברות ועידת חד"ש שנתנו בנו את אמונם ובחרו רשימה מנוסה ומצוינת לכנסת. האתגר שלנו בשבועות הקרובים יהיה לצאת לרחובות, לעבור בית-בית, לדפוק על כל דלת ולדאוג שב-1 בנובמבר נצא כולנו, ערבים ויהודים, כדי לחזק בקלפי את השלום, השוויון והצדק החברתי על פני הגזענות והאפרטהייד".
גם תומא-סליאמן צייצה לאחר היבחרה למקום השני וכתבה: "‏גאה, מאושרת ומתרגשת שחברי וחברות ועידת חד"ש נתנו בי שוב את אמונם ובחרו בי למקום השני ברשימה לכנסת. מבטיחה ומתחייבת להמשיך להיאבק בשמכן ואיתכן נגד הכיבוש, נגד אלימות נגד נשים, ולמען צדק חברתי ושיוויון אמיתי לכולנו: ערבים ויהודים, נשים וגברים".