מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף לירון בטיטו, הנחה לשנות את אופן יישום הוראות הפתיחה באש בקו הצהוב. כך חשפו קצינים בשטח בפני ynet. לדבריהם, בשבועות האחרונים חל שינוי משמעותי בהתנהלות בכל הנוגע לירי לעבר פלסטינים המתקרבים לקו - או חוצים אותו. "עד עכשיו המג"ד היה מתדרך שכל בגיר שעובר את הקו הצהוב זה 'ירי על מנת' (להרוג). זה השתנה לנוהל מעצר חשוד שנגמר בירי לברכיים לכל היותר", סיפר ל-ynet קצין המשרת באחד המוצבים בקו הצהוב.