אוניברסיטת חיפה אירחה שלשום (ראשון) בכנס רשמי של החוג לספרות אנגלית את המשוררת הערבייה דארין טאטור, שהורשעה במאי 2018 בתמיכה בטרור והסתה לאלימות ולאחר כשנה זוכתה חלקית. טאטור אף ישבה במאסר במשך ארבעה חודשים בגין עבירות אלה.
תלמידי החוג סיפרו כי חויבו לשבת בהרצאתה של טאטור, שהקריאה משיריה השונים בהם היא "קוראת לעידוד ההתנגדות האלימה בישראל". אחד הסטודנטים פנה למזכירות החוג ותהה מדוע הוזמנה, הוא נענה כי היא כנראה הוזמנה "מתוך הערכה לעבודה הספרותית שלה". בין הטקסטים החריפים שכתבה: "לך בעקבות שיירת השהידים", במהלך "אינתיפאדת היחידים" ב-2015.
1 צפייה בגלריה
דארין טאטור משוררת ערבייה מוסלמית הסתה ל אלימות תמיכה ב ארגון טרור
דארין טאטור משוררת ערבייה מוסלמית הסתה ל אלימות תמיכה ב ארגון טרור
הורשעה בתמיכה בטרור וריצתה מאסר. דארין טאטור
(צילום:תומר הרפז)
דבורה גונן, אמו של דני גונן שנרצח סמוך ליישוב דולב ומייסדת פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, זעמה על החלטת האוניברסיטה לזמן דווקא את טאטור: "קיום אירוע המעביר מסר המעודד טרור במוסד אקדמי הממומן מכספי משלמי המסים הוא קריאת תיגר וזילות מול גורמי אכיפת החוק והמשילות במדינה. מוסד אקדמאי חייב להחליט לאן מועדות פניו. האם לקידום טרור ועידוד רצח או להביע עמדה ברורה כי הוא מתנגד לכל אירוע מעין זה".
ארגון "עד כאן" מסר בתגובה: "מציאות בה מוסד אקדמאי שחי מכספי משלם המסים הישראלי מארח בכינוס רשמי שלו מחבלת מורשעת תומכת טרור היא יריקה בפרצופן של המשפחות השכולות והציבור הישראלי. מוסד שמחבק מחבלת בשם 'הערכה לעבודתה הספרותית' חוטא לאמת. אנו קוראים להנהלה לבדוק כיצד היא מאפשרת לאותם גורמים רדיקליים להיכנס לאירוע רשמי שלה".
מאוניברסיטת חיפה נמסר: "התוכן המדובר עומד בניגוד גמור לעמדות הנהלת אוניברסיטת חיפה. אך זהו מהותו של חופש הביטוי, אשר עומד למבחן דווקא בתכנים שקשים לעיכול לכולנו".