1 צפייה בגלריה
שלום שלמה
שלום שלמה
"עוסק בפעילות פוליטית אסורה". מזכיר הממשלה החדש שלום שלמה
(צילום: אפי שריר)
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיש היום (חמישי) תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה שלפיה מזכיר הממשלה החדש שלום שלמה עוסק בפעילות פוליטית אסורה.
לפי התלונה, "מזכיר הממשלה, שלום שלמה, הינו עובד מדינה בכיר שכפוף להוראות החוק והתקש"יר (תקנון שירות המדינה - מ"א) לעניין מעורבות ופעילות פוליטית אסורה". עוד הוסיף ח"כ קרעי כי "למרות זאת, מזכיר הממשלה פועל באופן רציף ובעצימות גבוהה בזירה הפוליטית מול מפלגות בקואליציה ובאופוזיציה וביתר שאת מול מפלגות רע"ם והרשימה המשותפת.
"מר שלמה, כפי שפורסם לאחרונה, סוגר 'דילים' פוליטיים עם המפלגות הנ"ל בשליחות הקואליציה - דבר האסור על-פי חוק". למכתב צורפו גם מספר דוגמאות המוכיחות כי שלמה מעורב לכאורה בפעילות פוליטית אסורה.
בעבר שימש שלמה כיועץ של בנט במערכת הבחירות וסייע למפלגת ימינה בקמפיין. הוא אף סייע לבנט ושקד במשא ומתן הקואליציוני מול נתניהו עם הקמת הממשלה ב-2015 וגם קודם לכן. מיד עם השבעת הממשלה העלה בנט את מינויו של שלמה לאישור הממשלה.
חברי כנסת סיפרו כי לאחרונה, בשל קשיים של ממש שהתעוררו בקואליציה וקושי לגבש רוב במספר חוקים, התערב שלמה וניסה לפשר בין הצדדים. תפקידו המקורי של שלמה, אומרים גורמים בליכוד, אמור להסתכם בפעילות הממשלה והכנת סדר היום כמו גם טיפול בענייני ועדות שרים.
יצוין כי טענות מהסוג הזה נשמעו בעבר גם לגבי מזכיר הממשלה הקודם, צחי ברוורמן, שכמו שלמה - גם הוא נהג להתערב לעתים בנושאים שחרגו מגבולות הגזרה של תפקיד מזכיר הממשלה.
ממשרד ראש הממשלה נמסר: "המכתב לא מוען למשרד ראש הממשלה לקבלת התייחסות לדברים האמורים בו, ולמדנו עליו רק מפניית התקשורת. מזכיר הממשלה ממלא את תפקידו בהתאם לדין ולנוהג המקובל, כפי שפעלו מזכירי ממשלה קודמים לדורותיהם".