פיגוע בירושלים: גבר בשנות ה-60 לחייו נפצע באורח קל-בינוני מדקירות בתחנת אוטובוס בשכונת נווה יעקב שבצפון הבירה. כעבור זמן קצר המשטרה הודיעה כי תפסה את המחבל, בן 14 תושב מזרח העיר.

צוות מד"א פינה את הפצוע לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר. במקביל, המשטרה פרסה מחסומים באזור במסגרת הסריקות אחר החשוד. בהמשך, בית החולים מסר כי פצוע הדקירה מטופל בהדסה הר הצופים על ידי צוות טראומה והמחלקה לרפואה דחופה, וכי מצבו יציב.
המשטרה מסרה כי הדיווח על הפיגוע התקבל בסביבות השעה 14:10. כוחות משטרה רבים הגיעו לתחנת האוטובוס בשכונת נווה יעקב בירושלים, סגרו את זירת האירוע ואיתרו את הסכין שעימה בוצע הפיגוע. במקביל החלו שוטרי מחוז ירושלים בסריקות אחר המחבל שנמלט, ומסוק היחידה האווירית הוזנק כדי לסייע במאמץ מהאוויר.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
המחבל בניידת משטרתית
(צילום: לירן תמרי)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
הסכין שאותרה בזירה
תוך זמן קצר, איתרו שוטרי צוות אופנועים של יס"מ ירושלים ובלשי תחנת שפט את המחבל שנמלט מזירת הפיגוע, בן 14 מכפר עקב שבצפון ירושלים. המחבל אותר כמה מאות מטרים מהזירה ונעצר במקום. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל דקר את הגבר בפלג גופו העליון מאחור, ליד תחנת האוטובוס.
כוחות משטרה רבים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו לזירה והחלו בחקירת הפיגוע. בהערכת מצב שקיים מפקד המחוז בזירה, הוא קיבל סקירה ראשונית מפיקוד התחנה והמרחב על השתלשלות הפיגוע ועל הפעולות שנעשו עד כה, והנחה על פעולות להמשך. בתום הערכת המצב שהתקיימה בזירה, הטיל מפקד מחוז ירושלים את החקירה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים.
המשטרה עצרה לחקירה חשוד נוסף בן 14, תושב כפר עקב. אף שהמחבל שנעצר ביצע את הפיגוע לבדו, נבדק במשטרה הקשר של החשוד למחבל ולמעורבותו באירוע.
פרמדיק מד"א עקיבא פולק שהגיע לזירה סיפר: "הפצוע עמד בתחנת האוטובוס כשהוא בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הוא סיפר לנו שהוא הותקף על ידי אדם שעבר במקום בזמן שהמתין לאוטובוס. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו במצב קל עד בינוני לבית החולים".
תושבים במקום סיפרו בשיחה עם ynet כי "לפני כמה ימים הגיעו אלמונים והסיטו מצלמות אבטחה שמשקיפות לזירת הפיגוע לכיוון הרצפה על מנת למנוע תיעוד".