אסון בעכו: גלב שוסטק (16) עולה חדש מאוקראינה, טבע הערב (ראשון) למוות בחוף ארגמן בעיר. הטביעה אירעה בשעות שלאחר סגירת תחנות ההצלה. עובדים סוציאליים של עיריית עכו הגיעו לבית משפחתו של הנער שטבע במטרה לסייע לה בשעות הקשות.
הטביעה אירעה מעט לפני השעה 19:30. הנער, שברח עם משפחתו מהמלחמה באוקראינה ועלה לארץ השנה, בילה בחוף הים עם חבריו. בשלב מסוים הבחינו הנערים האחרים כי חברם נעלם. זמן קצר אחר כך הצליחו לאתר אותו ומשו אותו אל החוף, שם החלו עוברים ושבים לבצע החייאה.
2 צפייה בגלריה
ניסיונות ההצלה בחוף ארגמן
ניסיונות ההצלה בחוף ארגמן
ניסיונות ההחייאה בחוף ארגמן
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
ניסיונות ההצלה בחוף ארגמן
ניסיונות ההצלה בחוף ארגמן
אסון מול חופי בעכו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
למקום הגיעו בתוך זמן קצר צוותי מד"א ממרחב אשר, והמשיכו בפעולות ההחייאה. פראמדיק מד"א עמוס דדון סיפר: "כשהגענו לחוף אזרחים הובילו אותנו אל הנער שנמשה מהים מחוסר הכרה. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו במקום".
גלב עלה לארץ עם אמו ואחותו הקטנה, בת 13. בבית הספר אורט על שם ד"ר שמריהו בירן בעיר מתקיים מעגל שיח בהשתתפות ראש מנהל החינוך, צוותי ההוראה והתלמידים שנחשפו לאירוע הטרגי.
רק לפני שבועיים טבע למוות בנהריה גבר כבן 71, גם הוא עולה חדש מאוקראינה. האיש פונה תוך כדי פעולות החייאה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, ושם נקבע מותו.