טענות חדשות בנוגע לקשר בין ראש הממשלה אהוד ברק למיליארדר הפדופיל ג'פרי אפשטיין, ששם קץ לחייו בתא המאסר לפני שנתיים. בספר חדש שכתב העיתונאי מייקל וולף נטען כי ברק היה "אורח קבוע" במעונו של אפשטיין, ניסה לסייע לו בשיקום תדמיתו ובין היתר צחק ואמר: "אין לנו מה לדאוג, הסודות בטוחים".
לפי הפרסום ב"דיילי ביסט", בספר נטען כי ברק וסטיב באנון, בעבר האסטרטג הראשי בבית הלבן, רמזו בפני המיליארדר היהודי-אמריקני כי עליו לנסות להתראיין ל"60 דקות", תוכנית הדגל של רשת CBS. מחבר הסופר וולף ניסה לפי דיווחים בעבר לקנות את "ניו יורק מגזין" ביחד עם אפשטיין והארווי ויינשטיין, המפיק היהודי שנשלח ל-23 שנות מאסר על אונס ועבירות מין.
2 צפייה בגלריה
כתבה על ג'פרי אפשטיין בדה דיילי ביסט
כתבה על ג'פרי אפשטיין בדה דיילי ביסט
כותרת הכתבה ב"דיילי ביסט"
לפי הספר, ברק שאל את אפשטיין מי האחראי בבית הלבן. אפשטיין התרברב וטען שוויליאם באר היה האחראי בפועל בתקופתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ושהנשיא "נותן למישהו אחר להיות אחראי, עד שאחרים מבינים שאותו אדם הוא האחראי. כשזה קורה, אתה כבר לא האחראי". באר שימש במשך קרוב לשנתיים כתובע הכללי של ארה"ב תחת טראמפ.
אחרי שאפשטיין טען שבאר אחראי, הגיב ברק: "תן לי לשאול אותך - למה אתה חושב שבאר לקח את התפקיד?". אפשטיין ענה לכאורה: "המוטיבציה פשוטה - כסף. באר סבור שייצא לו מזה שכר גבוה. אם הוא ישמור על דונלד בתפקיד ויסייע למפלגה הרפובליקנית לשרוד את דונלד, הוא חושב שזה שווה הרבה כסף עבורו. אני מדבר מידיעה ברורה, ישירה. סמוך עליי".
בספר נטען גם כי אפשטיין וברק, ביחד עם עורך דינו של אפשטיין ריד ויינגרטן, קראו לבאנון ושוחחו יחד על אסטרטגיה שתסייע לשקם את תדמיתו של אפשטיין לאחר החשיפה ב"מיאמי הראלד" לפיה אנס עשרות נערות בפאלם ביץ', ניו יורק, ובאי הפרטי שלו בקריביים.
2 צפייה בגלריה
אהוד ברק ג'פרי אפשטיין
אהוד ברק ג'פרי אפשטיין
טענות קודמות על הקשר בין ברק לאפשטיין
בנוסף נכתב בספר כי באנון תהה בשיחה איתם מדוע "אין צוות תקשורת" ושאל "מה התגובה מהצד של ג'פרי לסיפור מפלורידה? כנראה כבר אי אפשר לשנוא אותו יותר ממה שהוא שנוא עכשיו. הסיכויים להקים אותו לתחייה קלושים, אבל מה האלטרנטיבה?".
וולף טען כי ברק היה "אורח קבוע" באחוזה של אפשטיין. לפי הספר, ראש הממשלה לשעבר, שחשד כי במקום מצלמות נסתרות, התלונן לכאורה: "כבר נראה שזנות לא נקראת זנות. זה משהו אחר, גרוע בהרבה".
מטעמו של אהוד ברק נמסר בתגובה: "מדובר בדיווח שקרי נוסף ונטול כל בסיס. ברק מעולם לא נטל חלק בישיבת ייעוץ משפטי או תקשורתי מסוג כל שהוא לאפשטיין. הדברים המצוטטים לכאורה מפיו לא נאמרו על ידו.
"מדובר בנסיון נוסף להכפיש את ברק, נסיונות שראשיתם בישראל ו׳היגרו׳ בעידוד גורמים שונים, גם לארה"ב. כשם שהסתבר שאין לברק זכר במסמכים המשפטיים של קורבנות אפשטיין וכשם שהתבדו ׳נבואות׳ ומשאלות, שברק ייקרא לחקירות בארה"ב - כך תשקע גם ההכפשה הזאת".