שרת התחבורה, מירי רגב, הזכירה הבוקר (יום רביעי) בוועידת מקרקעי ישראל את מערך התחבורה המרשים באיחוד האמירויות - ואז סיפקה אמירה מפתיעה: "הייתי בדובאי - לא שאחזור לשם, אני לא אוהבת את המקום הזה". רגב אמרה זאת בזמן שביקשה דווקא להחמיא לאמירויות על מערך התחבורה שהקימו שם "תוך שש שנים", לדבריה. צפו בקטע בסרטון בפתח הכתבה.
בהמשך פרסמה רגב הבהרה, וטענה שהיא "אוהבת את דובאי" ודבריה הוצאו מהקשרם. "החמאתי לדובאי על כך שהקימו מדינה בשש שנים, מדינה מתפתחת ויפה", אמרה. "אני מביאה אותם כדוגמא בכל פגישה לכל חברות התשתית בישראל. כל השאר נאמר בהומור וחיוך שהתקשורת לא מעבירה בכוונת מכוון. אני מחכה לביקור הבא שלי שם". בהמשך היא אף שוחחה עם שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל חאג'ה, שאף הזמין אותה לביקור לטענתה. "הניסיון לסכסך בין מדינות הפך להזמנה לביקור נוסף", אמרה.

3 צפייה בגלריה
מחאת המילואימניקים בוועדת מקרקעי ישראל
מחאת המילואימניקים בוועדת מקרקעי ישראל
מה יגידו באמירויות? רגב
(צילום: מוטי קמחי)
גם שר החוץ אלי כהן נאלץ לפרסם הבהרה בעקבות דברי רגב, ואמר כי "בשנתיים האחרונות ביקרתי ארבע פעמים בדובאי - פעמיים כחלק ממשלחות רשמיות, ופעמיים בחרתי לבקר בה יחד עם משפחתי. דובאי מקום נפלא לבקר בו, ולא בכדי יותר ממיליון ישראלים בשנתיים האחרונות בחרו גם הם לבקר בדובאי. הקשר שלנו עם דובאי ואיחוד האמירויות הוא קשר אסטרטגי ואנחנו נפעל לחזק אותו, בין היתר באמצעות קשרי התיירות החשובים לשתי המדינות". בציוץ בטוויטר הוסיף כהן: "I❤️Dubai".
רגב ביקרה בדובאי לפני חודשיים, שם צפתה בין השאר בהופעה של ביונסה. באוקטובר 2018, עוד לפני הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, ביקרה רגב באבו דאבי כשרת התרבות והספורט במסגרת משלחת הג'ודו הישראלית לגרנד סלאם. היא הצטלמה שם במסגד, ובהמשך נצפתה בוכה בהמנון.
רגב, שנאומה בוועידה הופרע מעת לעת על-ידי מפגינים נגד המהפכה המשפטית, הוסיפה כי אחרי יום העצמאות תתקבל החלטה על שדה תעופה חדש בישראל. היא גם הזכירה את פרויקט "רכבת השלום", ואמרה שנמל חיפה יחובר לשייח חוסיין, כולל השלמת הרכבת והמסילות. עם זאת, בתקציב המדינה לשנים 2024-2023 לא הוזכרה "רכבת השלום", ולא ברור אם הפרויקט ייצא אל הפועל על אף שהממשלה מנסה לקדמו.
לפני כשבוע וחצי דווח שאיחוד האמירויות עצרה רכש של מערכות ביטחוניות רגישות מישראל, במחאה על התנהלותם של השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. בישראל הכחישו את הדיווח, אך גורמים שמעורים בפרטים אמרו כי יש סיבה לדאגה - לצד התקדמות בכמה נושאים אזרחיים חשובים.
3 צפייה בגלריה
מחאת המילואימניקים בוועדת מקרקעי ישראל
מחאת המילואימניקים בוועדת מקרקעי ישראל
מפגין מפריע לרגב - ומוצא מהכנס
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
 מירי רגב
 מירי רגב
רגב באבו דאבי ב-2018
(צילום: חן קדם מקטובי)
באיחוד האמירויות מודאגים מהאמירות של בן גביר וסמוטריץ', לצד הפגנות הענק נגד המהפכה המשפטית, ולא רגילים שהממשלה לא שולטת על העניינים. הם גם רואים את סעודיה וההתקרבות שלה לאיראן וזה בהחלט משפיע עליהם.
מבחינה אסטרטגית, בהחלט יכול להיות שהם מסתכלים על היחסים עם ישראל בצורה זהירה יותר. נתניהו, נזכיר, רצה שהביקור המדיני הראשון שלו בחו"ל יהיה לאבו דאבי - אך הביקור הזה בוטל עקב עליית בן גביר להר הבית והחשש ממתיחות עם איראן.