במכון המחקר למחלות מדבקות בגרמניה מוטרדים מהעלייה במספר הנדבקים בקורונה. לפי ראש המכון הסיבה לעלייה העקבית במספר החולים החדשים היא רשלנות, וכרגע לא ברור אם הגל השני בדרך.
"ההתפתחויות האחרונות בגרמניה מדאיגות אותי מאוד", אמר לותר וילר, ראש המכון הממשלתי רוברט קוך. במסיבת העיתונאים הראשונה שקיים בשבועות האחרונים הוסיף וילר: "העלייה קשורה לעובדה שהתרשלנו". הוא קרא לגרמנים לא להפר את הנחיות שמירת המרחק.
3 צפייה בגלריה
פסגה האיחוד האירופי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל
פסגה האיחוד האירופי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל
(צילום: AFP)
מספר הנדבקים החדשים בגרמניה כמעט הכפיל את עצמו היום, והגיע ל-633 בני אדם. בתוך שבוע אובחנו במדינה 3,611 נדבקים חדשים. מכון רוברט קוך, שעוקב ללא הפסקה אחרי הנתונים, מעריך כי הסיבה לעלייה בנדבקים היא היעדר שמירת המרחק במקומות העבודה - ובמסיבות שמתקיימות במדינה.
מתחילת ההתפרצות נדבקו בגרמניה כ-206,000 איש ויותר מ-9,000 מתו מהנגיף. המאבק שלה בקורונה נחשב לסיפור הצלחה, ובמדינה רוצים להימנע מגל שני – שיביא איתו סגר ופגיעה נוספת בעסקים רבים שהיו סגורים במשך שישה שבועות במרץ ובאפריל.
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לתושבים עיירה רדה-ווידנברוק גרמניה
בדיקות קורונה לתושבים עיירה רדה-ווידנברוק גרמניה
בדיקות קורונה לתושבים בגרמניה
(צילום: AFP)
מספר קורבנות הקורונה בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, נמוך בהרבה ממדינות שכנות כמו איטליה וצרפת. הסיבות הן בין השאר מספר בדיקות גבוה, מערכת בריאות במצב טוב וציות של האזרחים להנחיות שמירת המרחק.
חופשת הקיץ מעוררת חשש שתיירים שיחזרו ממקומות שבהם מדווחים על עלייה בנדבקים – כמו ספרד – יביאו את הגל השני לגרמניה. וילר מנסה להרגיע את החשש: "זה לא רלוונטי אם אתם בחופש או בבית. בחופש צריך לנקוט באמצעי זהירות לא פחות מאשר בעבודה ובבית שלכם".
גרמניה המליצה היום למי שמעוניינים לנסוע לחופשת קיץ להימנע מכמה אזורים בספרד - כולל קטלוניה, שבירתה ברצלונה היא מהערים המתוירות באירופה. ספרד, נזכיר, משוועת לתיירים ומנסה לשכנע את האירופאים שהיא בטוחה ושמגפת הקורונה בשליטה במדינה.
אתמול פורסם שגרמניה שוקלת לחייב בבדיקות קורונה את מי שחוזרים למדינה מחופשות במדינות בסיכון, כולל ארה"ב, ברזיל וטורקיה. בעיר הנמל המבורג שוקלים לאסור על מכירת אלכוהול ברובע החלונות האדומים בעיר, אחרי שבסוף השבוע אנשים שביקרו באזור התעלמו מהנחיות שמירת המרחק.