סין ממשיכה להסיר את הגבלות הקורונה שליוו אותה בשלוש השנים האחרונות, והיום (ב') הודיעה כי חובת הבידוד שחלה על נוסעים שמגיעים למדינה מחו"ל תבוטל ב-8 בינואר 2023. באותו יום תוסר גם ההגבלה על מספר הנוסעים בטיסות הבינלאומיות למדינה.
בשלוש השנים שחלפו מאז התפרצות המגפה הטילה סין הגבלות קשות על הבאים למדינה. בתחילה גבולותיה נסגרו לחלוטין, ומאז מרץ 2020 כל הנוסעים שמגיעים למדינה נדרשים לשהות בבידוד.

6 צפייה בגלריה
סין קורונה מטוס ב שדה תעופה
סין קורונה מטוס ב שדה תעופה
בשדה תעופה בסין, החודש. ההגבלות מבוטלות, וגם חובת הבידוד תוסר בקרוב
(צילום:AP)
כיום נדרשים האזרחים שמגיעים לסין מחו"ל לשהות בבידוד במלונית במשך חמישה ימים, ולאחר מכן לשהות בבידוד ביתי של שלושה ימים. בעבר הם נדרשו לבידוד של עד שלושה שבועות. ועדת הבריאות הלאומית הודיעה היום שהנוסעים שמגיעים לסין עדיין יצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני הטיסה, ולעטות מסכה במהלך הטיסה.
ביטול חובת הבידוד הוא צעד חשוב בדרך לחידוש הטיסות לסין מרחבי העולם, בהיקף שהיה לפני המגפה. היקף הטיסות צומצם בצורה דרמטית במהלך תקופת הקורונה. חובת הבידוד הפחיתה את מספר הביקורים הדיפלומטיים בסין, וצמצמה את מספר הזרים שעובדים במדינה ולומדים בה.
6 צפייה בגלריה
סין התפרצות קורונה בית חולים בעיר שנגחאי
סין התפרצות קורונה בית חולים בעיר שנגחאי
עומסים בבתי חולים בסין אחרי הסרת ההגבלות
(צילום: AFP)
החודש, אחרי שלוש שנים שבהן דגלה במדיניות "0 הדבקה", ביטלה סין חלק ניכר מהגבלות הקורונה שחלו על התושבים. המהלך התבצע אחרי הפגנות נדירות נגד המשטר הקומוניסטי, והנזק שנגרם לכלכלה בעקבות הסגרים הפתאומיים – שהוטלו גם באזורים שבהם התגלו נדבקים בודדים. מאז הסרת ההגבלות מספר הנדבקים בעלייה חדה, והעומס על חדרי המיון בבתי החולים גדול.
בעדכון של ועדת הבריאות הסינית נמסר כי במסגרת ההנחיות החדשות נגיף הקורונה יוגדר מעתה כמחלה מידבקת בדרגה B ולא בדרגה A - מה שמאפשר את ביטול חובת הבידוד לנכנסים למדינה.