סגן-אלוף רועי יוחאי יוסף מרדכי בן 31 מתל אביב, נהרג היום (שבת) בקרב בצפון רצועת עזה. יוסף מרדכי, שהועלה בדרגה אחרי מותו, שימש כמפקד מגמה בבא"ח נח"ל. הוא חתנו של אלוף במיל' יואב (פולי) מרדכי.
בקרב שבו נהרג סא"ל יוסף מרדכי, לוחם בגדוד 931 של חטיבת נח"ל נפצע באורח קשה. הודעה נמסרה למשפחתו. השניים נפגעו במהלך היתקלות עם מחבלים.
3 צפייה בגלריה
סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי
סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי
סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי
רועי הוא כאמור חתנו של אלוף במיל' מרדכי, שכיהן בין היתר כמתאם פעולות הממשלה בשטחים, ראש המנהל האזרחי ודובר צה"ל. מרדכי משרת כעת במילואים בצוות השבויים והנעדרים שבראשותו עומד אלוף במיל' ניצן אלון.
אלוף מרדכי היה בתוך עזה כשרועי נפל. כשמרדכי יצא מהרצועה, ניגש אליו מפקד יחידה 504 ומסר לו את הבשורה המרה על נפילת חתנו. השניים היה קרובים כמו אב ובן. רועי היה אמור להיכנס לתפקידו כמפקד גדוד 50, ובתפקידו הנוכחי לא היה אמור להיות בעזה.
מרדכי שאל את רועי "למה אתה נכנס לעזה?", ורועי השיב לו: "אתה היית עושה בדיוק כמוני". רועי הוסיף למשפחתו את השם מרדכי כדי לבטא את הקרבה למשפחה של אשתו. רועי הותיר אחריו את אשתו נטע ואת בתם התינוקת אוֹרי, שנולדה בערב ראש השנה.
מפרוץ המלחמה נהרגו 510 לוחמי צה"ל, 176 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. בנוסף נפצעו ברמות שונות 2,336 חיילים - מהם נותרו בבתי החולים 45 במצב קשה, 276 במצב בינוני ו-115 במצב קל.
3 צפייה בגלריה
סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ז"ל ואשתו נטע
סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ז"ל ואשתו נטע
סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ואשתו נטע
3 צפייה בגלריה
רס"ר גל איזנקוט ז"ל
רס"ר גל איזנקוט ז"ל
אלוף במיל' מרדכי בהלוויית בנו של השר גדי איזנקוט, גל איזנקוט, שנפל ברצועת עזה
(צילום: יאיר שגיא)
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר ביקרו בסוף השבוע במנהרות של חמאס בלב העיר חאן יונס, שם ממוקד כעת צה"ל במלחמה ברצועת עזה. בביקור במנהרות השתתפו גם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן וראש אמ"ן אהרון חליוה.
"הערכה רבה מאוד, זו לחימה מסובכת, אני חושב שהשילוב פה גם של הקצב וגם של ההתמודדות פה עם השטח הבנוי והרעיון של להחזיק את המרחב, לחקור אותו למטה. אנחנו רוצים לקחת אזורים גדולים למעלה, להתפשט גם מתחת לאדמה", אמר הלוי מחוץ למנהרה. "נגיע להישגים חשובים וטובים ויש לכם יתרון גדול מאוד על מי שנלחם בכם. אין פה בכל רצועת עזה כוח כמו ברמה שלכם, לא האישית, לא המסגרת, לא הציוד, לא היכולות, לא האימונים, אז כל פעם שאומרים לכו חזק קדימה".